försvarets överlevnadsbok??

Visserligen är fildelning inte olagligt, men upphovsrättsskyddat material får man inte sprida vidare...

Boken är riktigt bra och faktum att är att jag har överlevt två sådana böcker, min första slet jag ut.

Uppenbart har alla som ristar på runsidorna överlevt så här långt, bevisligen fungerar boken, eller är det nån annan parameter som styr?
Fred, mat och överflöd?
Roligt att det gick att få en egen kopia oxså.... Utsidan är fantastisk...

Go tur

Två frågor:
Kan man få ställa sig i kön för att få sin alldeles egna kopia av detta mästerverk?

Vad tycks allmänt om FMs "klättrin och Firnng"?
Man kan ju köpa den från klätterförbundet för 600 kr så de varkar ju tycka att den är värd något...
Finns den också som PDF månne?

emet

Först tänkte jag att det kanske skulle vara extra farligt att utmana just försvarsmakten genom att bryta mot upphovsrättslagen, men med tanke på bokens innehåll så kanske det skall gå vägen...

Lasse Larsson; sa:
Tillbaka till ämnet: Vad gör försvarets överlevnadsbok så bra?

Den är skriven utifrån svenska förhållanden av kunniga författare som dessutom är bra pedagoger.

Det som gör den lite dålig är att den är skriven utifrån militär synvinkel: Man vill inte bli upptäckt.

Böckerna "Överleva (vintertid) på naturens vilkor" av ungefär samma författare är snäppet bättre tycker jag, men man måste ju tyvärr köpa bägge där för att även få med vinteröverlevnad.

Men försvarets bok fanns ju som PDF, det gjorde att den var prisvärd. Och jag tror att den är rätt prisvärd även om man köper den.

Liknande trådar

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg