Trådstartarens ursprungsfråga var ju...
1997 upplevde jag min jobbigaste fjällvandring någonsin. Det var stekhett, vindstilla och överjävligt med mygg trots att jag befann mig på hög höjd. Värmen gjorde att jag ville klä av mig och myggen gjorde att jag ville klä på mig. Myggmedlet rann bort med svetten. Det tog faktiskt slut efter drygt halva vandringen, och sedan...
HåkanF
...och svaret blir förstås: Så lite som möjligt! Eftersom du ska gå dagsturer är det inte så himla viktigt med kläderna. Du kan ju ha ombyte kvar på vandrarhemmet. Det viktigaste tipset - enligt min mening - som du fått av alla andra är: Solskyddsfaktor! Göta Petter vad solen kan ta där uppe. Och här kommer det näst viktigaste: Myggmedel!Vad har man på sig en varm dag?
1997 upplevde jag min jobbigaste fjällvandring någonsin. Det var stekhett, vindstilla och överjävligt med mygg trots att jag befann mig på hög höjd. Värmen gjorde att jag ville klä av mig och myggen gjorde att jag ville klä på mig. Myggmedlet rann bort med svetten. Det tog faktiskt slut efter drygt halva vandringen, och sedan...
HåkanF