När vissa tält känns som att det är en plats för en person mindre än vad det står så är Hilleberg just vad dem säger.
Hmm sanning med modifikation enligt min ödmjuka åsikt.
Kaitum är ändå 25cm bredare på mitten än hillebergs övriga 3-manna tält men vi har blivit dyngsura dom gånger vi sovit tre grabbar i det. Problemet som uppstår är att om inte marken är helt plan (hur ofta är den det i fjällen?) så är det omöjligt att ligga skavfötters eftersom ingen vill ha huvudet nedåt. Då får inte ens vi, tre 80kgs grabbar med ganska normal axelbredd plats på våra liggunderlag utan att de yttre personerna ligger och stöter innertältet mot den yttre duken. Det har varje gång slutat med stora vattenpölar i tältet, men då har det antingen regnat eller varit riktigt risigt kondensväder.
Så ja, antingen i fint väder eller på perfekt plan mark där man kan ligga skavfötters håller jag med, annars får jag ödmjukt varna för att det kan bli problem Jag tycker trådstartaren är helt rätt ute med tremanna för två pers, det är en jättebekväm lösning, precis lagom i mitt tycke.