Hej!
Jag skulle behöver tips på en tur i svenska fjällen (augusti), som passar dessa önskemål:
Vi har varit i Grövelsjön flera år så just dit tänkte vi inte åka i år. Jag har funderat på Storulvån och Abisko, men tar gärna emot fler tips!
Vi hade alltså tänkt att vandra en del tillsammans allihopa. Med två fem-åringar går ju mina föräldrar ganska lätt i kapp oss, om de bor i stuga och vi har gått en bit och tältat där.
Tack på förhand!
Jag skulle behöver tips på en tur i svenska fjällen (augusti), som passar dessa önskemål:
- Två 70+ som vill bo inomhus (stuga/station)
- En familj på fyra (2 vuxna 2 barn) som vill kunna vandra en bit och tälta där.
- Det ska gå att åka tåg (med ev transfer) dit.
- Det vore bra om vandringarna började vara "fina" ganska direkt, eftersom det är två femåringar med. Så inte första 5 km är trist väg eller sly eller så. Och gärna bra korta dagsturer däromkring.
Vi har varit i Grövelsjön flera år så just dit tänkte vi inte åka i år. Jag har funderat på Storulvån och Abisko, men tar gärna emot fler tips!
Vi hade alltså tänkt att vandra en del tillsammans allihopa. Med två fem-åringar går ju mina föräldrar ganska lätt i kapp oss, om de bor i stuga och vi har gått en bit och tältat där.
Tack på förhand!