Jag har precis kommit tillbaka från en drygt två veckor lång Alptur, och kunde till min förskräckelse konstatera att jag tappat mellan 4-6 kg i vikt. Jag vet att somliga skulle tjuta av glädje, men nu är det så att jag månar om mina kilon. Jag har jobbat hårt för att få dem Att det delvis är fett jag har förlorat kan jag känna när jag nyper kring magen och "kärlekshandtagen", men jag misstänker att jag har förlorat en del muskelmassa också, pga. att kroppen gärna börjar kannibalisera på kroppens proteiner vi höghöjdsvistelse.
Min fråga är om kroppen per automatik "minns" sin tidigare status och återtar sin form, bara den får rätt näring, eller får jag leva med att viss muskelmassa är förlorad för alltid, dvs. jag måste återbygga den med tunga pass på gymmet?
Mvh /Joel
Min fråga är om kroppen per automatik "minns" sin tidigare status och återtar sin form, bara den får rätt näring, eller får jag leva med att viss muskelmassa är förlorad för alltid, dvs. jag måste återbygga den med tunga pass på gymmet?
Mvh /Joel