Förhållande mellan Ullfrotte dvs Woolpower och Triconor

Min värmetröja 90 från 94 börjar se lite sliten ut, så jag tänkte kanske köpa en ny Woolpower dvs Ullfrotte 400g Full-Zip Jacket (produkten verkar för övrigt inte ha något Svenskt namn...) Men då jag kollade på lappen i min nuvarande värmetröja såg jag att den är tillverkad av Triconor. Är det någon som kan klargöra förhållandet mellan Triconor och Ullfrotte? Är 400g Full-Zip Jacket identisk med värmetröja 90?

Minns när jag jobbade på Ericssonfabriken i Östersund. Då hade vi ett lager på Triconor, samma byggnad som Woolpower är i idag. Så ja utan att veta med säkerhet tyder indicierna på att det är samma.

Min värmetröja 90 från 94 börjar se lite sliten ut, så jag tänkte kanske köpa en ny Woolpower dvs Ullfrotte 400g Full-Zip Jacket (produkten verkar för övrigt inte ha något Svenskt namn...) Men då jag kollade på lappen i min nuvarande värmetröja såg jag att den är tillverkad av Triconor. Är det någon som kan klargöra förhållandet mellan Triconor och Ullfrotte? Är 400g Full-Zip Jacket identisk med värmetröja 90?

Du kommer undan med halva priset om du köper en ny värmetröja 90 från någon av alla webbshoppar som har dessa i lager...

//J

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg