Företagsreklam?

Jag fick se i forumet "Kläder" att det börjat dycka upp en massa reklaminlägg från företaget Regatta. Eftersom jag är allergisk mot reklam i all form, så undrar jag om det finns några regler omkring detta för Utsidans forum? Om det inte finns, så tycker jag att detta borde införas!

Min åsikt är att reklam ska hållas borta från dessa diskussionsforum. Hittils har innehållet varit läsvärt, men ska reklamen ta över, så tar jag mig själv ur skolan.

/Mats

Håller med

Håller helt med

Tycker att företag som gör reklam för sig på detta viset gör ett oseriöst intryck!? jag skulle aldrig köpa nått från detta företag!?

Det är bättre att dom köper en banner plats så att lite grann går till att bibehåll kvaliten och en fortsatt existens för denna Utmärkta sida!

//Patrik

ulindh

Forumvärd
Företagsreklam borttagen

Vi håller helt med er om att detta är något som absolut inte hör hemma i forumen.

Dessa inlägg är nu borttagna och jag har skickat mail till Regatta och uppmanar dem att sluta upp med dessa dumheter.

Det kommer också att skrivas forumregler där det tydligt framkommer att reklam inte får förekomma här. Sedan får vi hoppas att alla följer de reglerna också.

/Ulrika

talthoff

Forumvärd
Företagsreklam eller dyl.

Om ni stöter på olämpliga inlägg med ex. företagsreklam så hjälp ni oss lättast genom att skicka ett e-mail till forum-adm@utsidan.se så tittar vi på inlägget och tar bort det om det kan anses olämpligt.

-Thomas, Utsidan

PS. Skicka gärna med inläggsnummer och forum också.

talthoff

Forumvärd
Jag vill passa på att påpeka att i den nya diskussonforum programvaran så har vi numera möjligheten att "spärra" möjligheten att skapa inlägg innehållande vissa ord. Ex. "Regatta" eller motsv.

(Vi gör det inte ännu, men vi kommer göra det om forumen används som "reklamplats")

-Thomas, Utsidan

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg