Re: Hett som f a n
FJS90/91; sa:
Att stanna inne för vädrets skull e bara en dålig ursäkt för lathet!!
.
Visst är det så! Vädret håller mig sällan inne och jag stannar definitivt inte inne pga. en temperatur på 25-30 grader. Det får allt bli betydligt varmare eller otroligt mycket kallare för att jag stannar inne.
Men det behöver ju inte innebära att jag njuter lika mycket som annars.
Till dig som skrev att vi skall sluta klaga kan jag bara säga att du får ta tråden för vad den är. Det är endast ett uttryck för önskan om att "drömvädret" skall återvända så att man kan nyttja 24/dygn med 100%´s livskvalité. Dessutom är mitt inlägg inte så seriöst menat att jag lider så till den milda grad att jag mår dåligt.
Att hålla i minnet dock (fast det vet Ni säkert redan) är att människor har ganska stor skillnad på kropstemperatur och upplever därför värme/kyla otroligt olika.
Jag träffade på en tjej uppe i Norge för ett par år sedan som hade en normal kropstemperatur på ca: 35.5 grader. Det var inget vi först märkte någonting av men när det började kyla på frammåt "småtimmarna" och vi andra tog på oss både tröja och vindtät jacka stod hon fortfarande kvar och pratade i en tun tröja. Varpå vi inte kunde låta bli och fråga om hon inte frös, precis som vi hade gjort.
Hon ogillar skarpt (hennes ord) när termometern går över 20 grader. Sedan kan vi andra bara fantisera om hur hon upplever 30 grader.
Jag berättar detta för att delge er andra en av mina erfarenheter. Inte för att klaga på värmen vi har.
Det gäller att, oavsett situation, göra det bästa av det och att anpassa sig så mycket det går. Och värmen vi har i Sverige nu är knappast något ovanligt eller extremt så att aktivera sig på olika sätt kräver ingen enorm ansträngning.
Som sagt, ta tråden för vad den är!
Ha en trevlig fortsättning på sommaren.
Mvh!
// Niklas