Jag försökte få ut diamox här i Sverige, helt hopplöst men det finns att köpa i Kathmandu.
Som du säkert redan vet reagerar vi alla olika på hög höjd, med vettig acklimatisering klarar sig dom flesta jättebra utan diamox. Jag köpte en karta för "in case of emergency" men behövde inte använda dom, det känns ändå bra att ha med sig, man kan ju behöva hjälpa andra. T. ex amerikaner, av någon anledning brukar dom börja käka dom i förebyggande syfte redan vid 2000 m.
Jag är helt övertygad att du kan hitta en riktigt bra sovsäck till ett vettigt pris i Ktm. Det är ju som med allt annat, finns jättebra prylar och riktigt skräp. Låt säljaren i butiken verkligen förstå vad du skall ha den till och överdriv lite, jag har svårt att tro att dom lurar på dig nåt riktigt dåligt om dom förstår att du skall övernatta på riktigt hög höjd.
Själv köpte jag en kopia på en Mountain Hard Wear dunjacka för 300 spänn, jag var övertygad att den skulle vara sönder när jag steg av på Landvetter, den håller än och det var 2007. Det är bara ett fel med den, den är alldeles för varm
Hoppas du får en fin resa
Går det att köpa diamox på apotek och liknande där nere med eller behöver man se läkare där med. finns troligen sömntabletter med då kan jag tänka mig? men då kan jag ju satsa på att köpa skaljacka / byxor, dunjacka och sovsäck där nere!
tack . inga mer rekommendationer?