Flygbilder hos LM

Feedback

Själv tyckte jag panorering och zoomning upplevs som slö och trött, vilket jag meddelade ansvarig produktchef. Man ska tydligen inte öppna truten för mycket, för nu fick jag bollen tillbaka att lämna mer konkreta förslag på förbättringar av gränssnittet.

Så, ni som provat, vad av själva gui:t bör göras bättre? I morgon träffar jag ansvarig utvecklare och har möjlighet att framföra synpunkter, så tag chansen att tycka till.

/torbjörn

Så, ni som provat, vad av själva gui:t bör göras bättre?

Jag tyckte också det var krångligt. Ett GUI ska vara så enkelt att man förstår utan att läsa instruktioner. Jag har använt DinKarta tidigare utan problem. Varför överhuvudtaget byta GUI?

Gärna verktygspalett med enkla tydliga val för markering, zoomning, hand för förflyttning.

Fick snabbt svar på min felanmälan. Det finns en gratis programvara för visning av GEOTIFF http://gi.leica-geosystems.com/LGISub2x288x0.aspx Har provat, funkar bra.

Kan dock fortfarande inte importera till GEOTIFF till Oziexplorer utan felmeddelande. Det kanske ska vara TIF?

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg