Flyga med ramryggsäck (utanpåliggande ram)

Skulle aldrig fundera på något annat än väska med hårt skal i de fallen då man sett hur väskor hanteras på flygplatser - senaste skräckisen var när väskbilen framför tappade cirka 10 väskor när vi taxade in strax bakom. Jag ser det som ett smärre mirakel att inte flr väskor kommer bort. Märkligast av allt är att de alltid kommer bort på hemresan och levereras med taxi två dagar senare -men annars måste ju flygbolaget ekipera mig och det har hitills inte hänt.

/Patrik
När man har sett 5-6 personer kliva upp i en container med väskor och börjar hoppa på dem för att de ska bli komprimerade och rymmas i planet så blir man riktigt förbannad. De försökte flera gånger att köra fort med trucken för att pressa in väskorna i planet, men de misslyckades så de tog ut containern igen ur planet och fortsatte att hoppa. Att de hoppade på väskorna mitt framför vågra ögon skapade total ilska bland medpassagerarna. Kunde tyvärr inte ingripa och "rädda" våra väskor från misshandeln då det var ett 40-50 tal militärer med automatvapen som vaktade inne på flygplatsen.

jag har flygit åtskilliga gånger med mina ramryggor och har alltid fått checka in dem som skrymmande bagage, dvs. tillsammans med barnvagnar, skidor och liknande. Därmed har jag aldrig haft några bekymmer med slitage eller våldsam hantering. Dessutom har de inte räknats in i min andra packvikt, så jag har kunnat resa med mycket packning. Bör väl nämna att jag inte flugit med lågprisbolag med dessa ryggsäckar utan SAS, BA och liknande.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
UnderEnTarp Flyga med vandringstavar? Transportera 6
Eklundan Att flyga med cykel Transportera 1
pelka flyga med ryggsäck! Transportera 26
rimn Flyga till USA med cykel Transportera 0
Davva2 Flyga in i fjällen Transportera 21
Vandrare Flyga ut saker och folk med helikopter? Transportera 1
Unis Flyga från Kiruna Transportera 0
Coqrouge2 Uppdatera och renovera ryggsäck Transportera 45
Johanute Säck till Fjällräven ramryggsäck Transportera 0
Alucardi Gammal ramryggsäck eller ny ryggsäck? Transportera 13
Jonnylistar01 Identifiera ramryggsäck Transportera 6
Dave_king Udda Haglöfs ramryggsäck Transportera 3
labb Fjällräven Gyro ramryggsäck Transportera 20
AnteÅ Ramryggsäck - Haglöfs Baltoro Transportera 6
Aron1900 Hjälp att identifiera ramryggsäck Transportera 21
andy69 Haglöfs ramryggsäck...men vilken modell? Transportera 19
Jackiie Ramryggsäck skär in i ryggen Transportera 11
Cajmon Hjälp mig identifiera denna Haglöfsryggsäck! Transportera 6
oj77 Stor ramryggsäck Transportera 39
peter1959 Ramryggsäck ???? Transportera 41
Öhrnell Från softpack till ramryggsäck? Transportera 11
JesperL Gammal Bergans ramryggsäck? Transportera 3
johan5588 Ramryggsäck -Fjällräven "Raven gyro" ? Transportera 10
dusko jag har byggt en egen ramryggsäck Transportera 2
Ramryggsäck Transportera 3
Ramryggsäck runt 35 liter Transportera 3
Tips på en bra ramryggsäck runt 60 l Transportera 3
Karolina P Ryggsäck med utanpåliggande sidofickor - en omöjlig önskan? Transportera 61

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg