Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Flugmedel
- Trådstartare ADO
- Start datum
Radar
Prova gamla trotjänaren Radar, spraya på kepsen och se om det hjälper.
Prova gamla trotjänaren Radar, spraya på kepsen och se om det hjälper.
Har provat det och det verkar hjälpa ganska bra. Det mattas dock av om man är ute länge och den Radarflaska jag köpte var ganska stor så den är inte så rolig att dra med sig ut. Tack för tipset i alla fall!
Jag ska prova en annan grej och det är en
Australiensisk korkhatt. En sådan som det hänger korkar i snören ned runt om. Dom ska fungera väldigt bra men jag har inte hittat något ställa att köpa en på i Sverige så jag funderar på att göra om en hatt jag redan har.
/Anders
Jag ska prova en annan grej och det är en
Australiensisk korkhatt. En sådan som det hänger korkar i snören ned runt om. Dom ska fungera väldigt bra men jag har inte hittat något ställa att köpa en på i Sverige så jag funderar på att göra om en hatt jag redan har.
/Anders
Prova med att torka en bit fnöskticka (växer på sidan av döda eller döende björkar och bokar). Tänd eld på en del av kanten (biten kan vara runt 4*3 cm) och gör som någon föreslog med myggspiral - fäst den med kåda eller nåt på kepsskärmen. Funkar som myggspiralen fast utan de äckliga kemiska ångorna. Detta funkar också vid lägerelden - lägg några bitar fnöskticka runt elden så blir du förhoppningsvis kvitt myggor och knott.
Hoppas att du slipper flugorna nu! / Björn
Hoppas att du slipper flugorna nu! / Björn
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg