Flexibel löpsäck

Jag söker tips på en funktionell och bekväm dagssäck som också passar bra att jogga med ( till/från jobbet). Alltså i storleksklassen kring 30 l, med god passform. Möjlighet att spänna fast inlines och vätskebehållare är ett klart plus - men inget måste.
Eftersom enskilda försäljare är mer eller mindre märkesbundna, min egna erfarenhet begränsad och tester få så behöver jag ta del av erfarenheter.

Polar Circus

Kika på The North Face Polar Circus, 38 liters toppattacksäck. 822 gram pure function! Modellen kan ha bytt namn och utseende i år. Jag har en som jag använder till allt från att transportera lap-topen och övriga jobbprylar till och från jobbet till att använda den för det den avses. Komprimerad passar den i min stora ryggsäck och är bara att hala fram och fylla när berg ska bestigas med lätt packning.

KIMM 35

Hej,

Jag skulle rekommendera Karrimor KIMM 35, som säljs på http://www.litepac.com och det finns i tre olika trevliga färger. Ryggsäcken är på 35 liter och är flexibel när det gäller packning. Dock har den ingen ryggplatta men jag har satt in ett sittunderlag som ryggplatta och fungerar utmärkt! Man kan antingen packa den fullt eller halvpackad. Det spelar ingen roll då den har bra kompressionsmöjligheter. KIMM har också höftbältet, med små fickor vilket är praktiskt till nycklar och småsaker. KIMM-säcken är egentligen för multisport och till löpning. En lätt och flexibel säck.

Jonas

Salomon Raidwind

Hej !
Jag använder själv Salomon Raidwind, 30 litersmodellen för löpning. Jag betalade 599 kr för den. Den används flitigt av multisportarna (laget Team Peak Performance, som nu iofs bytt namn körde med den).Den väger ruskigt lite. Se min recension av den i recensionsbanken.Det som framförallt är bra med den är att det ingår ett suveränt bra litet ihopfällbart liggunderlag, att det finns flera utvändiga nätfickor som plats för drickaflaskor, samt att höftbältet har en suverän ficka.Det finns också en utvändig ficka där termosen precis får plats. Jag använder den till skidbestigning, löpning och andra snabba aktiviteter.Nötningståligheten är tveksam, så några pärmar med vassa hörn ska mna nog inte bära alltför ofta. Den har också plats (hål) för vätskesystem (platypus exempelvis, som jag kör med).

Hälsar, Mats

Mitt tips...

...är McKinleys lilla löparryggsäck som också innehåller en såndär vätskebehållare med sugslang. Den är lagom stor för att rymma ombyteskläderna och sitter så pass bra att den inte stör löpkänslan nämnvärt. Dessutom är den förhållandevis billig.
/Lars

Litepacs egen säck

Fick hem Litepacs egen säck häromdagen. Har inte hunnit kuta med den men den verkar schysst rent materialmässigt. Väldigt lätt. Verkar rymlig. Surfade in och kollade och det verkar som om den inte kommer in i lager igen förrän feb 01. Synd.

Återkommer med praktiska erfarenheter.

/Hälsningar David - Utsidan

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
fridaeus Flexibel tågbokning Transportera 1

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg