• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Fler äventyrsvänner i Västra Götaland!

Jag vill utöka mitt nätverk med fler aktiva och äventyrliga vänner! Bor själv i Trollhättan men kan anordna träffar så man kan ses och hitta på äventyr ihop ifall vi blir ett gäng! Har testat lite av varje och lär mig gärna mer! Hör gärna av er, här eller via pm.

Lurar på att åka till Onda hålor på Halleberg. Erfarenhet av rep krävs då de är vertikala. Om någon med GPS vill hänga på kanske vi kan hitta dem lättare. Är i trakten i mitten av vecka 26 fram till Lördag då det bär av norrut igen.
/Jan

Jodå!

Här är en som är sugen och älskar att vara ute i naturen:)

Är öppen för förslag...älskar att se nya ställen och miljöer.

Lurar på att åka till Onda hålor på Halleberg. Erfarenhet av rep krävs då de är vertikala. Om någon med GPS vill hänga på kanske vi kan hitta dem lättare. Är i trakten i mitten av vecka 26 fram till Lördag då det bär av norrut igen.
/Jan

Låter kul! Tyvärr är jag lite för grön, går just kurs så är inte tillräckligt bra än. Men hade varit kul att träffa er och för ev andra äventyr längre fram, det är nära till Halleberg från mig. Vandar gärna med så jag också kan se Onda hålor. Hör av er om dag och var vi ska ses ifall det fortfarande är ok att jag hakar på.

Vandra samt planera

Här är en som är sugen och älskar att vara ute i naturen:)

Är öppen för förslag...älskar att se nya ställen och miljöer.

Kul! Kanske kan ses över en dagvandring för att prata och se över ev framtida planer man skulle kunna fixa med och arrangera. Vad tycker du om det?

Föreslår att vi går upp vid stegen bredvid "brudslöjan." Sen kan vi gå ut till Onda hålor, passera Uggledalen och gå ner vid Granås trappor. Ska kolla hur vännen jobbar så kanske vi kan ta en tur?

Föreslår att vi går upp vid stegen bredvid "brudslöjan." Sen kan vi gå ut till Onda hålor, passera Uggledalen och gå ner vid Granås trappor. Ska kolla hur vännen jobbar så kanske vi kan ta en tur?

Jag hänger gärna med o klättrar i grottor. Lite osäker på om jag skulle tycka att det är kul (lite rädd för att det ska bli för trångt), men man vet ju inte fören man har testat.

Kan hantera rep o grejer i teorin o kan nog göra som nån annan säger till mig att göra. Men jag är inte så erfaren.

Dock kan jag endast helger o kvällar, så egentligen är det väl omöjligt för min del. Eller kan man göra det som en kvällsaktivitet?

Det ni behöver är nog repbroms. Beroende på hur det ser ut kan det behövas utrustning för vertikal klättring på rep (klämmor). Vi får se. Jag har rep och lite extra saker. Ska vi säga Fredag kväll, 1 Juni?

Det ni behöver är nog repbroms. Beroende på hur det ser ut kan det behövas utrustning för vertikal klättring på rep (klämmor). Vi får se. Jag har rep och lite extra saker. Ska vi säga Fredag kväll, 1 Juni?

Fredagkväll passar sådär. Skulle torsdagkväll passa lika bra?

Jag har egen sele o repbroms, men ingen annan utrustning. Och klättra på rep har jag bara gjort en gång, men väl inknuten var det rätt lätt (o kul).

Torsdag går också bra. Vi löser det tekniska på något sätt. Ta med sele och det du har. Hjälm är bra men klätterskor behövs inte. Pannlampa. Promenaden är nog några kilometer så färdkost är praktiskt. Fikar nog i Uggledalen där det finns bord.

Liknande trådar

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg