Nu är det snart dax för mig att dra till fjälls! En vecka tidigare än jag planerat från början. Ska solovandra från Staloluokta till Saltoluokta via Alkavagge, Mikkastugan, Snavvavagge, Rapadalen och Kungsleden, mellan den 19 och 30/8, se kartor på http://w1.855.telia.com/~u85511943/ - rubrik "Sarek 03". Är jag ensam i trakterna då, eller är det några andra från forumet som är ute och rör på sig, samtidigt som jag, i de trakterna? Det är alltid kul att stöta på någon annan "Utsidare" i vildmarken (IRL). Skriv en rad här i så fall eller maila till mig.
Trots att jag vandrar solo så söker jag efter någon/några som ska gå "bakvägen" från Rapadalen (vid Vassjajåkåtj) upp till Skierfe, som jag kan hänga på. (om jag inte hittar någon tar jag det säkra före det osäkra och går Rapadalen ner och tar båten till Aktse och sedan därifrån upp till Skierfe).
Slutligen tar jag gärna emot rapporter från Padjelanta och Sarek, om vattensituationen, från nyss hemkomna vandrare.
Tackar på förhand!
///Claes
Trots att jag vandrar solo så söker jag efter någon/några som ska gå "bakvägen" från Rapadalen (vid Vassjajåkåtj) upp till Skierfe, som jag kan hänga på. (om jag inte hittar någon tar jag det säkra före det osäkra och går Rapadalen ner och tar båten till Aktse och sedan därifrån upp till Skierfe).
Slutligen tar jag gärna emot rapporter från Padjelanta och Sarek, om vattensituationen, från nyss hemkomna vandrare.
Tackar på förhand!
///Claes