Fjord nansen?

Hej,
är det någon som har testat det polska företaget Fjord Nansens produkter?
Tänker i första hand på deras olika tält - de verkar gedigna och priset kan man ju inte klaga på!!
Det finns även lite videos på youtube om deras olika produkter, de framstår som seriösa.
Tacksam för alla svar!

Och JA, JAG VET ATT DE MED ALL SANNOLIKHET INTE HÅLLER SAMMA KLASS SOM HILLEBERG; MEN DE KAN VARA BRA ÄNDÅ!!!:)

Hej,
är det någon som har testat det polska företaget Fjord Nansens produkter?
Tänker i första hand på deras olika tält - de verkar gedigna och priset kan man ju inte klaga på!!
Det finns även lite videos på youtube om deras olika produkter, de framstår som seriösa.
Tacksam för alla svar!

Och JA, JAG VET ATT DE MED ALL SANNOLIKHET INTE HÅLLER SAMMA KLASS SOM HILLEBERG; MEN DE KAN VARA BRA ÄNDÅ!!!:)

Jag har kontaktat dem för att kolla fraktkostnader och sånt. De skulle lägga upp tältet på E-bay med alla kostnader inkluderade, men inget har hänt så jag sket i det. De verkar inte vilja sälja till sverige.

Tack för svaret.
Jag har kontaktat dem angående frakt och betalning till Sverige - får se vad de svarar.

Ingen som har någon erfarenhet av deras produkter?

Jag har några polska kompisar som använder tälten. Anses gedigna, välsydda och genomtänkta, men prioriterar inte direkt vikten. I stället ovanligt höga värden på vattenpelare, både i golv och yttertyg, generösa mått, bra avstånd mellan ytter- och innertält m m dylikt. Använder nog inte de modernaste/lättaste tygerna, silnylon bara i någon enstaka modell, i övrigt polyester. Jag sneglade ett tag på deras tält, därför att den lilla grundmodellen har min idealdesign: två likvärdiga motstående sidoingångar med var sin absid, en mittbåge. Men, det föll som sagt på vikten...

Tack för svaret.

Jag tittar på de lite större modellerna av tält, 2 eller 3- manna varianterna, och så länge vikten inte skjuter iväg något enormt så är det inte några problem - fler som delar på vikten.

Låter bra att de verkar vara välgjorda, kan man nu bara få dem till att leverera till Sverige och att betalningen kan ske på ett säkert sätt blir det nog ett litet tält köp inom en snar framtid!

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg