Fjällstugor och fjällstationer

I Norge finns en del som man kan passera från den svenska sidan.
Muorkihytta, Lomihytta och Sårjoshytta, dem når man väl bäst från Sårjåsjaure eller Pieskehaure
Från Hukejaure alt Unna Allakas når Du Cunojavrehytta, Hunddalshytta, Caihnavaggehytta samt Gautelishyttan.
Säkert kommer det fler tips.
Yvonne
Tack! Där var det några som jag hade glömt.

HåkanF

Kul idé Håkan! Hoppas att vi får se dem dokumenterade. Förresten, är du klar med listan och besöken av vindskydd/stugor i Örebro län? Kanske en ofin fråga i sammanhanget. För övrigt kan jag intyga att som pensionär får man tid att ägna sig åt sina intressen på ett sätt som inte går när man jobbar.

Kul idé Håkan! Hoppas att vi får se dem dokumenterade. Förresten, är du klar med listan och besöken av vindskydd/stugor i Örebro län? Kanske en ofin fråga i sammanhanget. För övrigt kan jag intyga att som pensionär får man tid att ägna sig åt sina intressen på ett sätt som inte går när man jobbar.
Jag har fem vindskydd som ligger på öar som jag ännu inte besökt samt 10-15 stycken i trakten av Malingsbo-Kloten. Förhoppningsvis kan detta ske under året, men säkert är det inte. Jag har så mycket jag vill göra. :)

Håkan

Ska ta en titt när jag är hemma ikväll – köpte Norsk Fjellhåndbok för några år sedan och den namnger alla hytter i Norge (betjent/selvbetjent/ubetjent).

Har du vissa områden du är särskilt interesserat av? Du skrev att du är mest interesserat av hytter som ligger på en led tillbaka till Sverige?

//Silvia

Ska ta en titt när jag är hemma ikväll – köpte Norsk Fjellhåndbok för några år sedan och den namnger alla hytter i Norge (betjent/selvbetjent/ubetjent).

Har du vissa områden du är särskilt interesserat av? Du skrev att du är mest interesserat av hytter som ligger på en led tillbaka till Sverige?

//Silvia
Egentligen är jag bara intresserad av svenska anläggningar. Några norska fjällstugor/hytter ligger emellertid så till att de ofta inlemmas i en huvudsakligen svensk tur.
Själv har jag besökt Storerikvollen och Nedalshytta under en "Jämtlandstur".

HåkanF

Okej :) Jodå, det finns fler - ska posta ikväll.

Storerikvollen är en fin ställe, har varit där själv. Bussigt också: min brorson heter Erik, så han tyckte det var häftigt att ha en stuga som nämndes efter Stor Erik ^^

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg