Jag köpte precis jackan. Kan inte uttala mig närmare eftersom jag bara har haft den ett par korta turer. Men det verkar funka bra att ha den året runt med mycket under, den är rymlig. Jag är 180/73 och köpte en medium, armarna är lagom långa och den känns inte stor när man bara har vanliga kläder under. Men jag kan ändå klämma in en woolpower 400 och en tjock dunväst och ändå röra mig någorlunda fritt. Dock kan jag konstatera att ärmsluten är lite trånga. Har man en riktigt tjock tröja blir det trångt, och det går nog inte att få in tjocka handskmuddar. Men det är samtidigt skönt att inte ha en massa extra tyg vid ärmsluten.
I övrigt känns fickorna och sånt bra. Kanske lite onödigt med dragkedja på handvärmarfickorna, lär bli obekvämt om man bär ryggsäck med avbärarbälte och värdesaker lär man ändå ha i fickorna uppe vid bröstet. Dragkedjan verkar lite vek med men det återstår att se vad den tål.
Tror Vidda pro byxor och jacka blir en bra kombo. Med den mängden fickor kan man nog lämna ryggsäcken hemma rätt ofta