Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
säcken också skall rymma ett blött byte efter plurr. Blöta kläder tar plats. Så jag föredrar en lite större säck (även om jag inte plurrar) så ofta. Då blir säcken också användbar till vandringsturer på ngr dar. //Omar
säcken också skall rymma ett blött byte efter plurr. Blöta kläder tar plats. Så jag föredrar en lite större säck (även om jag inte plurrar) så ofta. Då blir säcken också användbar till vandringsturer på ngr dar. //Omar
Det beror nog på vilken typ av kläder man har. Ett ullfrottéunderställ, en fiberpälströja och tunna skalplagg binder inte så mycket fukt, och blir ju då inte så mycket större heller. Om man dessutom betänker att jag byter till min dunjacka och fodrade rastbyxor så får jag snarare mer plats i packningen efter ett plurr. Men visst, det beror på vilken typ av utrustning man har. Jag vill inte släpa på onödig vikt, och därför väljer jag genomgående lättviktsalternativ, som av naturen även tar lite plats, torra som fuktiga.
Lundhags ryggsäckar är kanon. Riktikg bra! Jag har använt både deras EXA 40, men kör även hårt med en GERO WP 35. Denna säck är en utav mina absoluta favoriter. Håller för allt, vattentät och skön att bära även när man är mycket aktiv.