Fjällräven classic

Re: Tävla

kristersvensson999; sa:
För den som vill tävla i fjällen kan jag rekommendera Bamm. Lopp över två dagar, med en övernattning, i trakterna kring Björkliden. Årets upplaga, 2006, hade start vid Rombakksfjorden/Tyttebaervika i Norge, övernattning vid Riksgränsen och målgång i Björkliden. För mer info, se http://www.bamm.nu eller läs artiklar om loppet på http://www4.marathon.se/news/Theme.cfm?ThemeId=252

Hej. Min lina är lite belastad så det går väldigt segt att surfa :) Tänkte därför fråga om denna bamm är free of charge eller om man får betala för att senare få någon slags medalj eller dylikt.

Mvh
Christopher

Billigt!

Bamm är en tävling med anmälningsavgift, 1 000 kr för ett lag om två personer (billigare än Classic;-). Laget håller ihop utefter banan, om lagkamraten blir trött får man alltså inte springa ifrån denne.

Välj på 30, 50 eller 70 km - avstånden är fågelvägen, och räkna med många höjdmeter, ca 4 500 för långa banan!

Medalj får man inte (möjligen om man vinner, detta har jag ingen erfarenhet av). Däremot ett fint diplom, ett bra arrangemang och en oförglömlig upplevelse från den storslagna fjällvärlden!

Re: Billigt!

kristersvensson999; sa:
Bamm är en tävling med anmälningsavgift, 1 000 kr för ett lag om två personer (billigare än Classic;-). Laget håller ihop utefter banan, om lagkamraten blir trött får man alltså inte springa ifrån denne.

Välj på 30, 50 eller 70 km - avstånden är fågelvägen, och räkna med många höjdmeter, ca 4 500 för långa banan!

Medalj får man inte (möjligen om man vinner, detta har jag ingen erfarenhet av). Däremot ett fint diplom, ett bra arrangemang och en oförglömlig upplevelse från den storslagna fjällvärlden!

okej! tack för info!
all respekt, men det tyckte jag var ganska dyrt. för en tusenlapp kan jag köpa en tur/retur resa till kiruna plus tur/retur- resa från/till nikkaluokta (hmm..var det så det hette..), och då har jag över lite pengar till resgodis också. Fast, jag är lite mer för den där fria ensamheten och inte jäktande efter medaljer eller att avklara sträckor på tid med en jobbig ryggsäck a-lá-pain-in-the-neck...:).. Inte för att jag har usel kondition, utan när jag har lust att jogga så joggar jag en mil. Men när jag vill åka upp hundratals mil för att i lugno njuta av naturen däruppe vill jag inte riktigt veta av några medaljer eller att jag förväntas tänka på att endast "fixa loppet på x tid".
Inte menat illa på något sätt, så hoppa inte på mig nu :). Jag är en tävlingsmänniska när jag känner för det. Så springa eller ta mig fram snabbt gör jag i den rätta situationen :)

Mvh
Christopher

Mille Grazi

1000 tack Mathias. Nu har man inget annat att göra än att shoppa prylar i 10 månader. Känns tryggt! Vi ser fram emot att träffas vid starten.
Christoffers inlägg angående joggingskor känns starkt. Jag skall med glädje vinka av honom och sedan i lugnt takt vandra iväg. Jag och min hustru ska se varenda fjällripa som finns, varenda ljung och varenda annan grej som finns att njuta av. Sedan rapporterar vi till Christoffer vad han missat. Vi vill ju använda de grejor du rekomenderat, det är ju liksom grejen. Uppskattar verkligen din input.

Re: Mille Grazi

hakpoh; sa:
1000 tack Mathias. Nu har man inget annat att göra än att shoppa prylar i 10 månader. Känns tryggt! Vi ser fram emot att träffas vid starten.
Christoffers inlägg angående joggingskor känns starkt. Jag skall med glädje vinka av honom och sedan i lugnt takt vandra iväg. Jag och min hustru ska se varenda fjällripa som finns, varenda ljung och varenda annan grej som finns att njuta av. Sedan rapporterar vi till Christoffer vad han missat. Vi vill ju använda de grejor du rekomenderat, det är ju liksom grejen. Uppskattar verkligen din input.

Tihihi :)
Tror inte du läste igenom hela mitt inlägg :)
Ser som sagt helhjärtat fram emot en "riktig" vandring i två veckor kommande sommar. DÅ kommer jag se varenda ripa på ögonavstånd :)

Hoppas ni kommer ha kul och sikta på de fina medaljerna :)

Vänliga hälsningar,
Christopher

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Verdesi Fjällräven Classic Fjällvandring 0
wavem Avbryta Fjällräven classic Fjällvandring 5
quango Hur undvika Fjällräven Classic? Fjällvandring 5
Haubits Fjällräven Classic Nikka-Abisko Fjällvandring 0
iscl Nikkaluokta-Abisko med hund (fjällräven classic) Fjällvandring 6
Nimrodel Fjällräven classic - undvika? Fjällvandring 2
disgruntled Fråga angående Fjällräven Classic Fjällvandring 3
Phyllobates Stugtur i Jämtland eller Fjällräven Classic? Fjällvandring 2
SwedishOutdoor Fjällräven Classic 2014 - nu mot nya mål! Fjällvandring 9
camilla.green.376 Fjällräven Classic Fjällvandring 0
Mumfi Abi-Nikk samtidigt som Fjällräven Classic Fjällvandring 14
claddepadde fjällräven classic 2014 Fjällvandring 1
Simris10 Fjällräven Classic Fjällvandring 2
Tollan Nybörjare - Fjällräven Classic? Fjällvandring 15
sisolainen Biljett till Fjällräven Classic säljes Fjällvandring 0
a.lex Fjällräven Classic 2013 Fjällvandring 6
Stugman SE HIT Fjällräven Classic 2013 Fjällvandring 9
Fjällvinden Fjällräven Classic - Fjällvandring 31
Fbr Kebnekaise under Fjällräven classic Fjällvandring 2
ahlleballe Fjällräven Classic 2011 Fjällvandring 0
jockesvensson Fjällräven Classic 2011 Fjällvandring 1
Trolltek Tåg till Fjällräven Classic 2011. Fjällvandring 2
Kosse Fjällräven classic. Lite frågor. Fjällvandring 21
Robwah-9 Vandring under Fjällräven Classic Fjällvandring 8
zzeezz Fjällräven classic packlista 1.0 Fjällvandring 22
empire Fjällräven Classic 2010 Fjällvandring 50
j_felix Fjällräven Classic - annan väg Fjällvandring 5
Nybörjare från falun Fjällräven classic 2009 Fjällvandring 68
susma74 fjällräven classic med ettåring??? Fjällvandring 28
BeatriceK Fjällräven Classic klar Fjällvandring 2
BeatriceK Vilka skall gå/springa Fjällräven Classic 2008? Fjällvandring 7
Joakim Ambrosson Appropå Fjällräven Classic.. Fjällvandring 11
sarawak Fjällräven Classic Fjällvandring 9
friskjohan Mat på Fjällräven Classic Fjällvandring 0
Buzzrock Fjällräven Classic 2006 Fjällvandring 6
zzeezz Packlista Fjällräven Classic Fjällvandring 35
avslut1008 Fjällräven classic Fjällvandring 1
CE Fjällräven Classic Fjällvandring 15
tolij Fjällräven Kajka 85 l - funderingar Fjällvandring 6
Marko_84 Fjällräven eller Hilleberg Fjällvandring 14
Hedan76 Fjällräven Akka 2 RS Fjällvandring 3
Christian1 Vandringskänga Diemme Yuma? + jacka fjällräven... Fjällvandring 1
Lina-Arvid Fjällräven Abisko - åsikter? Fjällvandring 1
DanielK axelremsjustering på Fjällräven Trapper? Fjällvandring 1
cow Fjällräven eller Helsport? Fjällvandring 0
sulan55 fjällräven c Fjällvandring 3
BeatriceK Fjällräven Vlassic i trekkingsandaler? Fjällvandring 10
BeatriceK Fjällräven Classicmedverkan verkar gå om intet, biljetterna slut :-( Fjällvandring 6
zzeezz Packlista Fjällräven Classiq 2007 Fjällvandring 5
zzeezz Fjällräven Classiq 2005-2007 Fjällvandring 4

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg