Fjällräven classic 2009

Jag har själv aldrig deltagit i FC men suttit och tittat ner från en bergstopp på vandrarna. Rätt kul att se så många i fjällen och dessutom är det ju säkerligen många som återkommer. Har ett par polare som jag tipsade om FC och som deltog och senare var med upp med mig på en off-track-vandring vilket jag aldrig hade lyckats med om de inte hade deltagit i FC.

// Jocke
 
Folk som går är trevliga och det är skön stämning. Men vandringen är vidrig, framför allt eftersom det är extremt stenigt 80% av vägen. Fjällräven organiserar allt mellan start och målgång på ett föredömligt sätt, även säkerheten verkar okej. Däremot är allt annat Fjällräven gör under all kritik och verkligen slött skött: hemsidan är sjukt dålig, packning försvinner mellan Nikka och Abisko, vi blev plötsligt fråntagna våra startplatser och automatiskt avbokade, kontaktpersonerna har ingen koll alls och kan inte svara på dom enklaste frågor, skyltning/snitsling av banan är bitvis bristfällig. Vi gick på 30 h förra året och ska gå på under 24 nu. Vårt bästa tips är att gå i trailskor typ Salomon XA och att ta sig över stenöknen efter Tjäktapasset i dagsljus. Lycka till!
 
Folk som går är trevliga och det är skön stämning. Men vandringen är vidrig, framför allt eftersom det är extremt stenigt 80% av vägen. Fjällräven organiserar allt mellan start och målgång på ett föredömligt sätt, även säkerheten verkar okej. Däremot är allt annat Fjällräven gör under all kritik och verkligen slött skött: hemsidan är sjukt dålig, packning försvinner mellan Nikka och Abisko, vi blev plötsligt fråntagna våra startplatser och automatiskt avbokade, kontaktpersonerna har ingen koll alls och kan inte svara på dom enklaste frågor, skyltning/snitsling av banan är bitvis bristfällig. Vi gick på 30 h förra året och ska gå på under 24 nu. Vårt bästa tips är att gå i trailskor typ Salomon XA och att ta sig över stenöknen efter Tjäktapasset i dagsljus. Lycka till!
Håller med om att det är en väldigt skön stämning kring hela FC. Och att vandringen tidvis är rent vidrig (varför inte byta namn på Kungsleden till Stenleden?)
Angående den bristfälliga hemsidan så är en ny på gång (skulle lanseras feb-mars, så den kommer väl snart). Däremot så kan jag INTE hålla med dig om FC personal! Trevligare och hjälpsammare människor får man leta efter. Har själv aldrig råkat ut för att packningen försvunnit (peppar, peppar till i år) men visst, det är extra tråkigt när något sådant händer.
Lycka till i sommar!
 
Jag står också på startlinjen kl 9 på morgonen på fredagen. Gick förra året på 52:34 så mitt mål blir väl att slå den tiden om jag kan. Men mest är jag där för stämningen, kul att ha något att träna mot här hemma. Kanske ses vi på startlinjen.
 
Jag gick FC för två år sedan, men vandrade tillbaka till Nikka där jag hade bilen. Gick via Allesjaure Vistas och tog båten sista biten. Hade tänkt gå via Nallo men jag hade blåsor mellan tårna så jag fick göra vandringen tillbaka kortast möjligt.
I år har jag fått ortopediska sulor till mina nya kängor, så i år ska jag gå via Mårma, Vistas, Nallo, Sälka och tillbaka till bilen i Nikka. Jag skickar upp mat för vandringen tillbaka med Fjällrävens packningstransporter.
Starttid för mig är fredag kl 13.00. Har Skinnkeps på mig!!
 
Ja där ser man.... jag startar väl nio då...
Enligt mailet jag fick så skulle starten vara kl 10:00, men de har väl ändrat då.
 
Ja där ser man.... jag startar väl nio då...
Enligt mailet jag fick så skulle starten vara kl 10:00, men de har väl ändrat då.

Tänkte du på senaste brevet som kom, det innehöll busstiderna:
Torsdag 6/8: 16:00 och 21:00
Fredag 7/8: 06:00, 10:00, 14:00 och 21:00
Lördag 8/8: 06:00, 10:00 och 16:00
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Verdesi Fjällräven Classic Fjällvandring 0
wavem Avbryta Fjällräven classic Fjällvandring 5
quango Hur undvika Fjällräven Classic? Fjällvandring 5
Haubits Fjällräven Classic Nikka-Abisko Fjällvandring 0
iscl Nikkaluokta-Abisko med hund (fjällräven classic) Fjällvandring 6
Nimrodel Fjällräven classic - undvika? Fjällvandring 2
disgruntled Fråga angående Fjällräven Classic Fjällvandring 3
Phyllobates Stugtur i Jämtland eller Fjällräven Classic? Fjällvandring 2
SwedishOutdoor Fjällräven Classic 2014 - nu mot nya mål! Fjällvandring 9
camilla.green.376 Fjällräven Classic Fjällvandring 0
Mumfi Abi-Nikk samtidigt som Fjällräven Classic Fjällvandring 14
claddepadde fjällräven classic 2014 Fjällvandring 1
Simris10 Fjällräven Classic Fjällvandring 2
Tollan Nybörjare - Fjällräven Classic? Fjällvandring 15
sisolainen Biljett till Fjällräven Classic säljes Fjällvandring 0
a.lex Fjällräven Classic 2013 Fjällvandring 6
Stugman SE HIT Fjällräven Classic 2013 Fjällvandring 9
Fjällvinden Fjällräven Classic - Fjällvandring 31
Fbr Kebnekaise under Fjällräven classic Fjällvandring 2
ahlleballe Fjällräven Classic 2011 Fjällvandring 0
jockesvensson Fjällräven Classic 2011 Fjällvandring 1
Trolltek Tåg till Fjällräven Classic 2011. Fjällvandring 2
Kosse Fjällräven classic. Lite frågor. Fjällvandring 21
Robwah-9 Vandring under Fjällräven Classic Fjällvandring 8
zzeezz Fjällräven classic packlista 1.0 Fjällvandring 22
empire Fjällräven Classic 2010 Fjällvandring 50
j_felix Fjällräven Classic - annan väg Fjällvandring 5
susma74 fjällräven classic med ettåring??? Fjällvandring 28
BeatriceK Fjällräven Classic klar Fjällvandring 2
BeatriceK Vilka skall gå/springa Fjällräven Classic 2008? Fjällvandring 7
Joakim Ambrosson Appropå Fjällräven Classic.. Fjällvandring 11
sarawak Fjällräven Classic Fjällvandring 9
hakpoh Fjällräven classic Fjällvandring 16
friskjohan Mat på Fjällräven Classic Fjällvandring 0
Buzzrock Fjällräven Classic 2006 Fjällvandring 6
zzeezz Packlista Fjällräven Classic Fjällvandring 35
avslut1008 Fjällräven classic Fjällvandring 1
CE Fjällräven Classic Fjällvandring 15
tolij Fjällräven Kajka 85 l - funderingar Fjällvandring 6
Marko_84 Fjällräven eller Hilleberg Fjällvandring 14
Hedan76 Fjällräven Akka 2 RS Fjällvandring 3
Christian1 Vandringskänga Diemme Yuma? + jacka fjällräven... Fjällvandring 1
Lina-Arvid Fjällräven Abisko - åsikter? Fjällvandring 1
DanielK axelremsjustering på Fjällräven Trapper? Fjällvandring 1
cow Fjällräven eller Helsport? Fjällvandring 0
sulan55 fjällräven c Fjällvandring 3
BeatriceK Fjällräven Vlassic i trekkingsandaler? Fjällvandring 10
BeatriceK Fjällräven Classicmedverkan verkar gå om intet, biljetterna slut :-( Fjällvandring 6
zzeezz Packlista Fjällräven Classiq 2007 Fjällvandring 5
zzeezz Fjällräven Classiq 2005-2007 Fjällvandring 4

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg