Fjällpaddla? yeah..

En liten rättning bara: Femunden är c:a 62km lång och ligger 662möh. Enligt en kapten på Femund II båten c:a 170m djup. :)

härliga bilder o trevlig sida

var själv i femundsmarka för första gången förra året för fiska fastnade lite för området faxiz

TRevligt!

Låter riktigt trevligt!
Hur har du tagit din Mega-panoramabild, gillade den skarpt och vill genast lära mig hur. ;-)

Sedan, vart ligger denna platsen? Lyckas inte lokalisera det så väl. Har du några referenser med större städer eller länkar?

Fredric
http://www.glädje.nu

Panoramabilden är gjord med hjälp av photoshop, går dock att få betydligt snyggare. Ljuset stämmer inte riktigt.

Den här bilden kanske visar platsen lite bättre?

icon_femundsmarka.gif

[Ändrat av Jadde 2004-07-12 kl 13:56]

Re: fiska

Jadde; sa:
Intressant, fick du något? Hade själv med mig spöet men glömde det i bilen... =)
I femunden finns förutom röding m.m också riktigt stora öringar. 5-kilos och uppåt är inte direkt ovanligt och det är säkert bara småsill med tanke på de bamsar som antagligen finns! Men sjön är ju så stor att det känns hopplöst att fiska i den och de stora öringar som tas fångas normalt inte på t.ex fluga eller spinnare.. alla möjliga fiskemetoder är tillåtna som nät och utter.. och det är ju fusk! :)

Men femundsmarka som gränsar vid femunden är också känt för stora öringar m.m. Som exempel har det i Røa mätts upp öringar på över 9 kilo... och här är de ju inom räckhåll för kastspöt!! ;)

Re: fiska

Jadde; sa:
Intressant, fick du något? Hade själv med mig spöet men glömde det i bilen... =)

var där ganska tidigt på säsongen så fick mest småharr faxiz på fluga blåsigt värre med men ska ej skylla från mej i botten var det nog kännedomen av vattnet från våran sida som gjorde det att det bara blev smått

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg