Hej!
Jag och ett gäng vänner var där förra året, i år blir vi bara två. Det var väldigt trevligt, om än trist väder. Jag satt i och för sig inomhus hela Fjällfesten då jag hade skavt bort hela hälarna på vår 5-dagarstur som vi kopplade ihop med Fjällfesten... men de jag träffade, med fötterna i högläge var väldigt trevliga, och jag led inte alltför mycket då det var finfina föreläsningar och filmvisningar på kvällarna!
Party är det nog om man vill ha det, men mest tycker jag att det var lugnt och avslappnat och genomtrevligt. Man lär lätt känna folk - du kan alltid spana efter oss, en lång och en kort tjej
Vi bodde i tält förra året, och det gör vi i år igen - jag har aldrig förr varit med om ett så lugnt tältområde på en festival... Man har ju tillgång till torkrum, duschar, toalett och bastu så jag tycker att tältning är ett billigt och bra alternativ. Ta bara med tjocka liggunderlag!
Vi hade också Matpass, kostade 1000 kronor men då fick vi Storulvåns goda frukost, lunch och middag alla dagar, vilket helt klart var värt det.
I år ska fötterna vara hela och jag ska utnyttja hela midevitten av turer - för turer finns det gott om, det gäller bara att vara snabb att skriva upp sig på listorna...
Jag tror definitivt att du kommer få det roligt på Fjällfesten!
Kuriosa...känner någon igen sig i Haglöfs beskrivning av förra året?
"Fjällfest 2011 7-11 April: Sol, snö och mängder av aktiviteter.
Kurserna och turerna lockade otroligt många åkare och det var bråttom att anteckna sig för att få plats. På dagarna syntes på varenda fjälltopp i området ett gäng som myste i solen. Många nybörjare tog för första gången på sig topptursutrustning och fick känna på en topp och ingen, garanterat ingen, var missnöjd. Och ännu fler rutinerade fjällrävar var ute och njöt i solen.
På kvällarna fortsatte partyt, det var svårt att hinna med duschen.
Tack alla sköna människor för att ni kom dit och gjorde helgen till ett underbart, oförglömligt fjällkalas!"
Jag kan inte minnas att jag såg folk på varenda fjälltopp, och inte var det väl nån som myste i solen....eller...?! Det var väl mest blötsnö och blåst...
/Louise