Efter att andra länder börjat släppa på sina "lockdowns"
och stängda gränser har jag svårt att se att de skulle särbehandla svenskar. Då är ju även de länderna mer öppna och jag förstår inte vad som skulle göra svenskar så speciella. Men den det här ska väl inte bli en coronatråd.
Jag tror att svenskar kommer att särbehandlas.
Eftersom att vi är det enda landet i EU där ledarna och sk experter satsar på att 80% av befolkningen ska bli sjuka i viruset och hoppas på "flockimunitet" efteråt.
Vi har inte vidtagit några speciella isoleringsåtgärder som andra länder gjort.
För att sätta allt i perspektiv så har vi inte stängt skolor eller isolerat städer, inga flygplan har stoppats i tid och inga som helst tester för att upptäcka smitta görs längre förutom på dom som ligger på intensiven.
Till skillnad från nästan alla andra länder som stängt skolor och allmänna platser och infört begränsningar hur många som får träffas.
Till exempel England har förbjudit att träffas mer än 2 personer åt gången.
Ett beslut som Britterna fattade direkt efter att ha dumpat flockimunitets strategin då dom räknade ut att det skulle leda till att hundratusentals skulle dö.
Våra grannländer som har vidtagit bättre skyddsåtgärder är mycket mindre drabbade än oss och dom är riktigt arga över hur vårdslöst vi beter oss här.
Därför vaktar nu militären vid gränsen mot Sverige!
Vem vill släppa in smittan från ett land där den får spridas fritt? Naturligtvis ingen, när polletten trillar ner till sommaren och alla förstår allvaret efter att tiotusentals har dött i Sverige så kommer vi att hamna på svarta listan överallt!
Håll er säkra! Viruset är på högsta allvar!