Finmaskigt myggnät, svart/grönt, i Sthlm

Jag använder ett tyg från IKEA till myggfönster på mitt tält. Det heter Sarita och är tänkt till tunna gardiner. Det är väldigt lätt, lättknölat, och min bedömning är att det är knottätt. Har inte hunnit testa än, då vi inte har så mycket knott i Sundsvall, men rent visuellt ser jag ju att hålen är mindre på tyget än i vanliga myggnät. Förvånansvärt rivstarkt också. Pris 29 kr/m...

Nästa vinter funderar jag på att sy ett nytt innertält av detta helt genomskinliga tyg, för att det verkar så himla bra!

Intressant. Nu blir det till att skriva en inköpslista till sambon när hon ska ner till Härnösand nästa gång (nära Sundsvall).

Jag tror att jag drabbats av en hemsk sjukdom som förkortas DIY.......

Intressant. Nu blir det till att skriva en inköpslista till sambon när hon ska ner till Härnösand nästa gång (nära Sundsvall).

Jag tror att jag drabbats av en hemsk sjukdom som förkortas DIY.......

Det finns fler företag än IKEA som säljer gardintyg, fast kanske inte lika billigt. Sedan finns secondhand butiker.

OT:
När man blivit DIY smittad och går på en secondhand butik eller en loppis, så tänker man "går detta dissekera och använda till något roligt".

Midsommarhälsningar från en som satt vid symaskinen och mönsterbordet hela midsommaraftonen i stället för att vara ute i naturen.

Per

Har tröttnat på "mygghuvan" när jag sover under tarp eller i vindskydd och funderar på ett lite större myggnät som man kan hänga upp så att det blir typ en strut. Dom små asen biter ju igenom nätet om man nuddar det med huden...

Finns sådant att köpa på metervara i Stockholm någonstans? Det bör vara riktigt finmaskigt för att vara någorlunda knottsäkert, i syntet och inte vitt utan i någon mörkare nyans.

What about this one ?

http://www.trekmates.co.uk/Products/Travel_Accessories/Adventurer_-_Impregnated/

Det finns fler företag än IKEA som säljer gardintyg, fast kanske inte lika billigt. Sedan finns secondhand butiker.

OT:
När man blivit DIY smittad och går på en secondhand butik eller en loppis, så tänker man "går detta dissekera och använda till något roligt".

Midsommarhälsningar från en som satt vid symaskinen och mönsterbordet hela midsommaraftonen i stället för att vara ute i naturen.

Per

Jag satt också vid symaskinen dock på midsommardagen.
Jag trodde aldrig att man skulle titta på tyghörnan i secondhandbutiken men det gjorde jag i torsdags och hittade perfekt tyg till packpåsar för en tjuga.
Ska nog dit och kolla efter mer......

Bearpawwd.com

Köpt tarp av dem, bra. Säljer även silnylon på rulle i olika färger, billig frakt. Säljer även på ebay.

/M

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg