Kul att det rörs om i grytan ibland.
Thomas som promenerar på sörmlandsleden har fått en idé. Han har möjlighet att ta med sig sin laptop och dessutom eftersom han befinner sig relativt tätortsnära funkar det med uppkoppling. Med den kan han jobba. Han avslutar arbetsdagen i buskaget och tar fram en yxa och gör sig en eld och är ensam med sina funderingar. Med en bil inom räckhåll blir det inte så extremt svårt. Inget som är meningen heller av vad man förstår. Han gillar att testa det här något okonventionella under ett tag och inget mer med det. Ett par killar dyker upp ett kort tag och gör en liten filmsnutt.
Denna filmsnutt läggs upp här till beskådande. Några gillar den. Några ogillar den. Visst är det märkligt hur olika vi är, och tur är väl det. Jag tycker om den men visst, kanske lite knapsu kan tyckas av den renlärige. Men här frodas väl en hel del sådant som kan betraktas vara lite fjolligt eller nördigt utan att vi för den sakens skull behöver utesluta det utan tvärtom, det kan berika. Det finns många som ventilerar för mig märkliga synpunkter här men konstigt vore det annars. Vi är olika generationer, landsdelar, erfarenheter och annat som delar intresset för friluftsliv på skilda sätt. Jag har lärt mig en hel del här på utsidan och respekterar att vi är olika. Kanske en gladare attityd vore hälsosam för oss alla.
Skål!