• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Fildelningsenkät

Hej,

Vi behöver din hjälp med att fylla i vår elektroniska enkätundersökning!

Det är nämligen så att vi arbetar med en vetenskaplig rapport vid Internationella Handelshögskolan i Jönköping (IHH) som berör fildelning och Antipiratbyrån. Vill du hjälpa oss att få in information så att vi kan genomföra denna studie? Besök http://goto.glocalnet.net/agidlund/fildelning.html och svara på tre frågor! Det går på mindre än en minut!

Observera att vi endast är intresserade av er som delat upphovsrättsskyddat material innan november 2004 när Antipiratbyrån i högre frekvens började slå till mot fildelare.

Självfallet kommer all information som samlas in hanteras konfidentiellt.

Tack för hjälpen!

/Andreas, Johan och Niklas vid IHH
 
agidlund; sa:
Hej,

Vi behöver din hjälp med att fylla i vår elektroniska enkätundersökning!

Det är nämligen så att vi arbetar med en vetenskaplig rapport vid Internationella Handelshögskolan i Jönköping (IHH) som berör fildelning och Antipiratbyrån. Vill du hjälpa oss att få in information så att vi kan genomföra denna studie? Besök http://goto.glocalnet.net/agidlund/fildelning.html och svara på tre frågor! Det går på mindre än en minut!

Observera att vi endast är intresserade av er som delat upphovsrättsskyddat material innan november 2004 när Antipiratbyrån i högre frekvens började slå till mot fildelare.

Självfallet kommer all information som samlas in hanteras konfidentiellt.

Tack för hjälpen!

/Andreas, Johan och Niklas vid IHH

*skrattar*
polisen vid defcon 9 gjorde en liknande sak.
de bad alla stå upp.
sedan ställde de några frågor och efter varje fråga så bad de alla det stämde på sitta ner och så efter sista frågan kom de till slutsatsen att alla som står upp nu har begått brott som var straffbara och då slet de fram några kameror och fotade hela salen.

smart och kul skämt ;-)
 
Man är ju frestad att erkänna. Jag har fildelat upphovsrättskyddat material. De bilder jag tagit med min kamera. Dvs jag har upphovsrätten.

Men Andreas är säkert en seriös kille. Han har ju ändå varit Utsidan-medlem sedan kl 10:55 imorse:)
 
Vi är självklart inte ute efter att sätt dit någon eller hjälpa APB att göra det. Det är ett rent vetenskapligt intresse bakom undersökningen och inget annat.

Om ni vill ha bekräftelse på seriositeten kan ni maila på min mailadress de02gian@ihh.hj.se eller ringa till IHH:s växel 036-157700 och fråga efter Mats Apelkrans, vilken är vår handledare.

För övrigt kan jag meddela att det är över 500 personer som har svarat på enkäten, vilket är riktigt imponerande! så vi är väldigt tacksamma att så många har svarat, trots att det uppenbarligen är ett sånt hett ämne
 
Enkäten är avslutad

Hej,

Tack för din medverkan och för visat intresse!

En hel del har varit intresserade av resultatet av undersökning, därför ger vi er en kort summering här:


Fildelningsfrekvensen bland båda könen (alla ålderskategorier):

Helt slutat dela filer 3%
Delar filer mindre 17%
Delar filer lika mycket 63%
Delar filer mer 16%

Antal svarande: 553


Fildelningsfrekvensen bland män (alla ålderskategorier):

Helt slutat dela filer 3%
Delar filer mindre 17%
Delar filer lika mycket 63%
Delar filer mer 17%

Antal svarande: 490


Fildelningsfrekvensen bland kvinnor (alla ålderskategorier):

Helt slutat dela filer 5%
Delar filer mindre 24%
Delar filer lika mycket 62%
Delar filer mer 10%

Antal svarande: 63


Om ni vill ta del av vår rapport omkring slutet av juni går det bra att kontakta Andreas på e-postadress agidlund@gmail.com .

Mvh,
Niklas
Andreas
Johan
 
Hej,

Vi är mitt uppe i analysen av vår kvalitativa undersökning. Vi har dock ett problem. Vi behöver fler personer som helt har slutat fildela på grund av Antipiratbyråns arbete till vår intervjuundersökning som vi genomför.

Om du helt har slutat fildela och kan tänka dig att ställa upp på en intervju, antingen via e-post eller via telefon, hör av dig till oss snarast! Vi är väldigt tacksamma för just din hjälp! Skicka iväg ett e-mail till mig (de02gian@ihh.hj.se) så mailar vi tillbaka ett antal frågor eller skicka med ditt telefonnummer så tar vi kontakt med dig på det sättet.

Mvh,
Niklas
Johan
Andreas