• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Fick just ett tjockt kuvert

Härligt att kunna skylla på någon annan, för något som du erkänner att du är skuld till själv. Naturkompaniet är ju verkligen inte ensamma om att skicka hem reklam som man bett om.
Det är ju bara att avbeställa katalogen om du inte vill ha den för det kan ju inte vara 1:a gången du får den.
Antimiljöbeteende är inte detsamma som att vara miljöbov men vissa resonerar nog så.
//Peter

Jag har inte uppmuntrat dem som kund på minst 5 år. Det bore vara en tillräckligt lång tid för att de inte ska skicka hem saker til mig. Hur länge kan man anses vara kund hos ett företag efter att man köpt av dem?

Sen ska jag egentlgen inte behöva avbeställa katalogen. ett miljövänligt företag ska nog fundera ett varv till innan de ens börjar skicka ut dem. Att ett företag är ett miljösvin är ju ingen ursäkt för att andra ska vara det också.

Nä ett modernt företag ser til attha en bra hemsida, där all info finns tillgänglig och som sen får ut sin information till de som vill ha den via de olika nya medier som finns.

Ett cafe i Boston för et tag sen gick tex ut på twitter om att det var rabatt en morgon, de hade tydligen en jättekö utanför.

Christian
 
Så du gör allt bara värre. Först slänger du katalogen direkt sen ska du köra bil till pappers insamlingen. Sen där till loggar du på datorn och sitter och klagar någon halv timme eller så....

Va, om jag började köra bil inne på gångvägarna skulle jag få grannarna på mig. här får jag vackert släpa sakerna för hand. Iofs är det längre till garaget så det skulle vara en omväg:cool:
 
Jag tycker naturkompaniet tänker lite småttigt.
I morgonens DN. låg inte mindre än fem identiska glättade reklambroschyrer (från Citroën).
Det måste ju vara fem gånger så bra reklam som en futtig broschyr.

(Ursäkta, nu ska jag iväg och köpa fem bilar, höres)
 
Jag älskar att få kataloger. Då kan toalettbesöken få ny mening. Där kan man sitta på sin tron och studera Naturkompaniet ,Hobbex eller Clas Ohlson. Så synd att inte Tysklinds finns längre. Där fanns allt för en fiske och frilufts-intresserad ung man.

Om man som jag är född och uppvuxen i glesbygden, så är man sedan barnsben van att tvingas beställa nästan allt man behövt när det gäller uteprylar. Ibland har man förstås gått på en nit när man beställt något oprövat. Ryggsäcken Haglöfs Lill-järven var t.ex.inget lyckat köp precis.

Numera använder man givetvis internet när man vill hitta grejer och jämföra priser, fast en bra katalog såsom Naturkompaniet vill man inte vara utan.
 
Jag ogillar att få hem, för mig onödiga, trycksaker i brevlådan.
Jag gillar att mailledes berätta för avsändaren att jag mer än gärna avstår mer av dennes dyra omkringskjutsade pappersbaserade, och, för mig onödiga, information.
Jag ogillar i allra högsta grad att få hem reklam som jag aktivt, flera gånger, bett att få undvika. Jag har därmed svårt att gilla Naturkompaniet.

Från mitt perspektiv, i denna aspekt, är Naturkompaniet ett skitföretag.

(För övrigt så gillar jag ett par Naturkompaniets butiker, dess personal där, men det är helt en annan sak. Och jag stödjer hellre andra mindre företag.)
 
Jag älskar att få kataloger. Då kan toalettbesöken få ny mening. Där kan man sitta på sin tron och studera Naturkompaniet ,Hobbex eller Clas Ohlson. Så synd att inte Tysklinds finns längre. Där fanns allt för en fiske och frilufts-intresserad ung man.

Om man som jag är född och uppvuxen i glesbygden, så är man sedan barnsben van att tvingas beställa nästan allt man behövt när det gäller uteprylar. Ibland har man förstås gått på en nit när man beställt något oprövat. Ryggsäcken Haglöfs Lill-järven var t.ex.inget lyckat köp precis.

Numera använder man givetvis internet när man vill hitta grejer och jämföra priser, fast en bra katalog såsom Naturkompaniet vill man inte vara utan.

Har kört en gammal Hilleberg länge nu så det var verkligen dags för en ny! Finns Napp och Nytt fortfarande kvar förresten?
 
För dom som gillar papperskataloger kan jag rekommendera Globetrotter http://www.globetrotter.de/
Det underlättar om man kan lite tyska.

Men risken finns att man tycker att dom har så bra grejer som inte går att uppbringa i att uppbringa här hemma i Sverige, att det slinker iväg en beställning på några hundra Euro.

Per
 
Napp och nytt skulle läggas ner för ett par år sedan, men då blev det ramaskri.
Den kommer fortfarande ut, men ser lite annorlunda ut. Det är inte bara ABU-grejer i den, utan också Berkley, Mitchell och lite annat.
Huggtabellen är dock kvar. Klart läsvärd!
 
Jag älskar att få kataloger. Då kan toalettbesöken få ny mening. Där kan man sitta på sin tron och studera Naturkompaniet ,Hobbex eller Clas Ohlson. Så synd att inte Tysklinds finns längre. Där fanns allt för en fiske och frilufts-intresserad ung man.

Jag är också katalogfetischist! Kataloger har många ergonomiska fördelar i exempelvis bläddrandet som datorerna bara är i närheten av att börja nosa på.
"Men om några år..." som jag brukar säga.

Tysklinds förresten... vi har sommarstuga i krokarna av Insjön och varje gång jag beger mig dit blir jag lite olyckligt för att de inte finns kvar längre (visst, de fanns ett tag i Djurås också, men då hade de redan falnat så det räknas inte). Har funderat på att köpa en gammal katalog på Tradera bara för att få ha en på toaletten.