Eftersom jag tänkte åka med båten Ritsem/Änonjalme i augusti kollade jag in båttiderna på STFs sida Båtar i fjällen. Jag upptäckte då att i augusti startar andra morgonturen innan båten från första turen återvänt, se bifogad bild. Det finns bara en båt, M/S Storlule, så det måste vara något fel. Vad som är fel är inte gott att lista ut även om jag har mina misstankar. Jag mailade STF i måndags för en vecka sedan och frågade vad tiderna skulle vara. Jag fick tillbaka ett automatsvar, se nedan. I onsdags förra veckan fick jag samma automatsvar en gång till utan att jag gjort något mer. Idag, måndag, en vecka efter mitt mail till STF, ringde jag upp och frågade vilka tider som gällde. Jo, jag skulle få ett mail från dem. Och det fick jag. Automatsvaret en tredje gång! Inget svar på frågan och ingen rättelse på webbsidan.Jag får se vad som händer i fortsättningen. Ni som läser detta vet nu att båttiderna åtminstone delvis är felaktiga. Även om STF inte kan få fram rätta tider på en vecka så borde de åtminstone meddela att tiderna är felaktiga eller ta bort dem från listan. Det kan inte vara svårt.
Fel i båttider Ritsem/Änonjalme
- Trådstartare Örnsätrarn
- Start datum
Liknande trådar
Liknande trådar
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Tältplatser Nordkalottleden Saluhavrre - Vajsaluokta
- Börjat av Anneliandersson
- Svar: 6
-
Extra 3 or 4 day trip at end of Padjelantenleden (Ritsem or Kvikkjokk?)
- Börjat av Phil_Warsaw
- Svar: 2
-
-
-
-
-
Kebnekaise till Ritsem via Sirččám och Gágirjávri / Teusajaure
- Börjat av Robtrek
- Svar: 15
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nordkalottleden, sträckningen Katterat - Ritsem (via Sitashyttene, Pauro, Röysvatn)
- Börjat av Gunnar81
- Svar: 1
-
-
-
Sarek, Ritsem-Ruothesvagge-Sjielmmagredde-Snarvvavagge-Rapa-Aktse-Saltoluokta
- Börjat av nicko_
- Svar: 10
-
Dagsturer med barn från husvagn, Ritsem eller stora sjöfallet
- Börjat av Issie88
- Svar: 5