Hallå! Ska ut och vandra i sommar och är ganska så oerfaren, och nu i planerandets stunder så börjar man ju fundera på det här med mat. Jag tänkte helt sonika att jag gör något kul utav det här på utsidan. Så, här är chansen att låta er kreativitet och erfarenhet hjälpa mig och alla andra som ska ut i vildmarken och vill ha bra mat vad gäller näring, mättnad, vikt, "lättlagning" och smak!
All vakuumförpackad friluftsmat och liknande förpassas till någon annan tråd. Jag vill ha kreativa smarta lösningar
Som första inlägg kan jag väl slänga iväg en oprövad som verkar som en bra frukost. Läste "Kampen mot nordpolen" av Ola Skinnarmo. De käkade välling med musli till frukost. Någon testat? Har även funderat på gröt, pulversoppor och pulvermos. Inget av det särskillt intressant och roligt däremot!
/fredrik
All vakuumförpackad friluftsmat och liknande förpassas till någon annan tråd. Jag vill ha kreativa smarta lösningar
Som första inlägg kan jag väl slänga iväg en oprövad som verkar som en bra frukost. Läste "Kampen mot nordpolen" av Ola Skinnarmo. De käkade välling med musli till frukost. Någon testat? Har även funderat på gröt, pulversoppor och pulvermos. Inget av det särskillt intressant och roligt däremot!
/fredrik