Det Trangiakök som jag har är knappast någon UL-historia. Den väger ganska ordentligt och jag tvekar lite till om jag vill ha den med på den fjällvandringsvecka jag planerar i sommar. En lätt gasbrännare skulle passa bättre, men till det saknar jag pengar eftersom också annan utrustning måste införskaffas. Till mitt Trangia har jag däremot redan en gasbrännare (märke Markill) och jag har förgäves sökt efter en billig och lätt hållare till den så att den går att använda utan Trangiadelarna (som dessutom tar upp en hiskelig plats).
Jag pysslade nu ikväll ihop en hållare av en konservburk och ska göra en trefotsliknande av grövre ståltråd ställning när jag får tid att ta mig till Clas Ohlson. Hållaren bör fungera i teorin, men jag har inte hunnit testa den praktiskt än.
Nu till orsaken varför jag skriver om det här: är det någon som har försökt sig på någon annan fattiglappslösning? Kanske någon som har provat samma sak som jag har gjort? Hur gick det för er? Slutade det med att ni köpte en optimusbrännare för 400 kr istället eller fungerade erat hemmapul bra?
Skulle vara intressant att veta
Jag pysslade nu ikväll ihop en hållare av en konservburk och ska göra en trefotsliknande av grövre ståltråd ställning när jag får tid att ta mig till Clas Ohlson. Hållaren bör fungera i teorin, men jag har inte hunnit testa den praktiskt än.
Nu till orsaken varför jag skriver om det här: är det någon som har försökt sig på någon annan fattiglappslösning? Kanske någon som har provat samma sak som jag har gjort? Hur gick det för er? Slutade det med att ni köpte en optimusbrännare för 400 kr istället eller fungerade erat hemmapul bra?
Skulle vara intressant att veta