Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Tältslagning är enklast icke öppningskortsidan i vinden, sätt tältpinnat i fästena för golvet. Stoppa in bågarna, spänn deras fästen och slutligen res tältet med hjälp av linor och tältpinnar, justera tills tältet är slätt.
go tur
Beroende på tälttyp, men jag gör såhär vid svag vind att jag börjar med bågarna, sedan fäster jag ena ytterlinan och sträcker upp den andra och fäster. Sedan sätter jag resten av pinnarna... Beroende på hur underlaget ser ut har man då viss flexibilitet i vinkeln från ena kortsidans enpunktsfäste och därmed bästa placering.
Vad ska jag ha den där klistriga tyglappen jag fick med tältet till då? :/
Antagligen kommer jag på hur tältet ska sättas upp nästa gång jag ger mig ut. Har bara satt upp det i naturen en gång förra säsongen och då började det skymma väldigt snabbt och jag var trött efter lång dags cykling.
Klipp av en bit av lappen och prova. Kanske kan du laga tältbotten med den. Bör fästa iaf på en sida av väven. Har ingen aning om ifall väven är coatad. Isf skulle jag försöka på den coatade sidan vilket borde vara inåt.