Läser detta först nu i år gick i området under denna tid och hade planerat gå dit men på tåget såg jag att väderprognosen ej var bra och åkte till Abisko Turist och gick en annan tur högre upp mot Norge och när jag nästa gång hade chansen såg det ej bra ut heller med en helikopter som flög mot Nallo troligen militär som kanske anv för räddning.
Från andra sidan sjön på leden upp mot Kårsavagge mulet och nederbörd mot Keb hållet.
Jag hade stegjärn och isyxa i säcken som aldrig kom till anv.
Men med denna läsning så var det en bra tur jag fick i jfr med er.
Jag har satt upp tältet i ok väder nere vid sjön några hundra meter från där gamla stugan låg,var ca 1977 då var stugan i bra skick men 5 p hade nog varit trångt.
Jag var nog inne där 5-10 min och redan då varmt och fuktigt om man ej eldade upp nödveden vid kanske 5 st p.
Förra året skulle det blivit en repris av Jo-Jo leden vi gick men med inlagda vilodagar.
Över vägde även att gå upp i Morma från A.Ö men då var det som sagt ej bra väder.
Från andra sidan sjön på leden upp mot Kårsavagge mulet och nederbörd mot Keb hållet.
Jag hade stegjärn och isyxa i säcken som aldrig kom till anv.
Men med denna läsning så var det en bra tur jag fick i jfr med er.
Jag har satt upp tältet i ok väder nere vid sjön några hundra meter från där gamla stugan låg,var ca 1977 då var stugan i bra skick men 5 p hade nog varit trångt.
Jag var nog inne där 5-10 min och redan då varmt och fuktigt om man ej eldade upp nödveden vid kanske 5 st p.
Förra året skulle det blivit en repris av Jo-Jo leden vi gick men med inlagda vilodagar.
Över vägde även att gå upp i Morma från A.Ö men då var det som sagt ej bra väder.