Det skulle vara kul att höra vad klättrare har för åsikter om denna "förbjudna" aktivitet. Jag klättrade en hel del på byggnader när jag var yngre men nu var det ett tag sen sist.
Finns det någon som håller på med detta och vågar stå för det.
Själv tycker jag egentligen att fasadklättring är intressantare en t.ex inomhusklättring. På inomhusväggarna så är greppen ditsatta speciellt för att man skall klättra där men en byggnad är ju liksom inte gjord för att klättras. Därför tycker jag det är mer spännande på nått vänster.
Det händer även idag ibland när jag går förbi en lyftkran eller något liknande att jag får den där förbjudna tanken:
"Fan, där skulle jag vilja klättra upp"
Grejen med denna typ av klättring är ju att man är osäkrad. Det viktiga är ju frihetskänslan och känslan av total kontroll snarare än att klättra tekniskt svårt.
Vad tycker ni om denna förbjudna sport?
Jag är beredd på att det kan flyga en massa moralkakor i luften nu.
Finns det någon som håller på med detta och vågar stå för det.
Själv tycker jag egentligen att fasadklättring är intressantare en t.ex inomhusklättring. På inomhusväggarna så är greppen ditsatta speciellt för att man skall klättra där men en byggnad är ju liksom inte gjord för att klättras. Därför tycker jag det är mer spännande på nått vänster.
Det händer även idag ibland när jag går förbi en lyftkran eller något liknande att jag får den där förbjudna tanken:
"Fan, där skulle jag vilja klättra upp"
Grejen med denna typ av klättring är ju att man är osäkrad. Det viktiga är ju frihetskänslan och känslan av total kontroll snarare än att klättra tekniskt svårt.
Vad tycker ni om denna förbjudna sport?
Jag är beredd på att det kan flyga en massa moralkakor i luften nu.