Mygg
I Österfärnebo fick dom (var tvungna till) att bespruta mot mygg.
En av anledningarna är att det är Sveriges myggrikaste plats.Varje år är det visst samma sak men det tillstånd dom hade gällde bara ett år och vad jag har hört behövdes det inte året efter då mygglarverna var ringa.
Jo dom skickade ut massor av folk som räknade mygglarver i pölarna som fanns i sankmarkerna runt om i området det avgjorde beslutet fall det skulle bli besprutning eller inte.
Under säsongen kan man inte gå ut man får masor med mygg i munnen när man andas genom munnen, man får mygg i näsan när man andas genom näsan.
Prata utomhus är omöjligt.
Barnen leker inte utomhus osv.
Såg reportaget på tv innan dom sprutade.
när resultatet efter besprutningen vissade sig så sa de boende att första gången på flera kunnde man sitta ute och äta utan mygghatt och heltäckande kläder.
Min egen åsikt (utan att varit där) är att man ska testa normala åtgärder innan man använder kemikalier i naturen.
Österfärnebo borde vara Sveriges fågeltätaste område under myggsäsongen har man provat att flytta dit infångade fåglar?
inplantering av fåglar som äter mygg är inte det en bättre idé än kemikalier?
MVH
KIM
bash; sa:
Jo jag håller med er allihop, men ser man till det fakta så är det en plåga för såväl djur som människor.
Jag minns också den gången (var det sommaren 2002 eller 2001?) då ett område besprutades för att bli av med och ta död på just mygg.
Varför gjordes den auktionen?
[Ändrat av kim1 2003-06-10 kl 10:55]