Jag fick ont i nacken och ryggen. Gjorde många och långa flygningar under samma period så jag trodde det berodde på det.
Åkte sedan på semester och badade (2 veckor efter bettet), efter första doppet i havet kände jag att någonting brände lite lätt på benet. Eftersom jag precis badat kopplade jag det till att det var något i vattnet som "brännt" mig. Tex en brännmanet. Fortsatt ont i nacke och rygg, dessutom hälseneinflamation som jag inte haft på 20 år och då i samband med hård träning. Först 2 veckor senare när jag kom hem och min fru sa att det såg ut som en ring på benet kopplade jag det till fästingbettet (kanske jag även blev trögtänkt eftersom jag inte gjorde kopplingen tidigare ).
Jag fick starkaste antibiotikan när jag kom hem. Nackont satt kvar ett tag men är mkt bättre nu. Hälseneinflammationen är kvar men jag får behandling nu.
Vad jag vet så har det inte satt sig på nervsystemet, glömska och trötthet är på samma nivå som tidigare.
Ok , man skall inte koppla ihop dessa symptom längre med borreliarodnader i huden utan får man huvudvärk,lite feber och liknande det du beskriver efter nån månad efter sommaren så skall man in för provtagning.
Haft borrelia några gånger..hehe