Fästa mobiltelefon på styret

Hej,
Jag har sett att Kjell & Co säljer styrstångsfästen för mobiltelefoner.Är det någon som har testat dessa eller liknande fästen för mobiler?

Vad jag funderar på är hur mycket stryk mobilen får om den sitter fast på styrstången. Det måste bli en hel del stötar från vägen.Finns det risk att mobilen kan skaka sönder?

/ Johan
 
Jag köpte ett Wahoo bike pack till min iPhone för ett tag sedan. Fungerar riktigt bra tycker jag och caset är vädertätat också. Den är ju lite mer än en hållare och innehåller mottagare för ANT+ sensorer så man kan få hastighets, kadens och pulsdata till telefonen och valfri cykelapp (använder Runtastic Roadbike Pro). I och med att telefonen ligger i ett case så är den också stötskyddad om man skulle köra omkull. Fästet känns dock rätt rejält.

http://www.maxpuls.se/product_info.php?products_id=14066
 
Jag var lite orolig för att mobilen kanske skakar sönder pga vibrationer. Men det verkar inte vara något problem.

Tack för svar. Jag ska investera in en mobilhållare och testa.
 
Jag kan inte rekommendera Kjell & CO/Teknikmagasinets "universalhållare".

Jag med flera som turfar (www.turfgame.com en slags capture & hold app/spel till androidtelefoner, brukar bli ett par mil i både stadsmiljö och lättare offroad på cykel - alltså stötig körning - per dag) har dåliga erfarenheter då de med tiden får utmattningsbrott i plasten, vilket kan leda till att "klämkraften" blir sämre alternativt att den helt enkelt går av. Samtidigt är telefonen inte väderskyddad.

Alltså t.ex. dessa varianter bör undvikas:
http://www.kjell.com/sortiment/tele...versalhallare/steglos-universalhallare-p35632

http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product.html&artnr=266016

En modell som fått bra kritik är följande:
http://www.ultimate-mobiles.co.uk/m...e-accessories/pro-bicycle-wpcase444___939.htm

Just denna är för htc desire, men troligtvis finns det för de flesta populära modeller.

Teknikmagasinets/kjells kan jag endast rekommendera för körning på fina vägar och i gott väder, och inte alltför frekvent (det finns alltså en viss livslängd i produkten...).

Risken är alltså inte att telefonen vibrerar sönder, utan att den trillar ur hållaren ner på asfalten.
 
Jag med flera som turfar (www.turfgame.com en slags capture & hold app/spel till androidtelefoner, brukar bli ett par mil i både stadsmiljö och lättare offroad på cykel - alltså stötig körning - per dag)
.

Var det verkligen nödvändigt att posta den länken?
Mina lättsamma 8 km till jobbet har förvandlats till 20 km irrfärder i ösregn, hemresan ännu längre och jag syns irra runt i parker och andra underliga platser med telefonen utsträckt framför mig...
Jag har hamnat på platser jag inte visste fanns, hittat cykelvägar som är fantastiska, gjort legendariska vurpor, kommit försent till jobbet, tappat bort cykeln och gått vilse i skogen, försökt få med mig flera vänner på detta tokeri. Nu ska jag ge mig ut i ösregnet på en 35 km cykelrunda för att plocka några zoner som ligger offside sedan in i city och plocka tillbaka de zoner jag tappat under dagen... Håller regnet i sig borde jag kunna plocka alla zoner i kommunen :)

Vansinnigt roligt spel, Tack!

//A
 
Var det verkligen nödvändigt att posta den länken?
Mina lättsamma 8 km till jobbet har förvandlats till 20 km irrfärder i ösregn, hemresan ännu längre och jag syns irra runt i parker och andra underliga platser med telefonen utsträckt framför mig...
Jag har hamnat på platser jag inte visste fanns, hittat cykelvägar som är fantastiska, gjort legendariska vurpor, kommit försent till jobbet, tappat bort cykeln och gått vilse i skogen, försökt få med mig flera vänner på detta tokeri. Nu ska jag ge mig ut i ösregnet på en 35 km cykelrunda för att plocka några zoner som ligger offside sedan in i city och plocka tillbaka de zoner jag tappat under dagen... Håller regnet i sig borde jag kunna plocka alla zoner i kommunen :)

Vansinnigt roligt spel, Tack!

//A

Självklart var jag tvungen - detta fantastiska spel/motionsverktyg behöver spridas så mycket som är möjligt :). Kul att du har blivit biten.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
pad Fästa cykelväskor på "vanlig" framgaffel? Långcykling 9
mothesta Dynamo för uppladdning av mobiltelefon Långcykling 0
niking Specialized-Fjällräven kollektionen på väg bort Långcykling 1
tango Ny mobilväska på styret? Långcykling 17
olaab Cykla långt tips på bra frampakethållare önskas :-) Långcykling 28
olaab Hur laga till ris när man är på tur? Långcykling 21
avslutmedlemskap0904 Längd på cykelkedja Långcykling 7
olaab Bra väska för cykeltransport på flyget? Långcykling 6
rikard500 Dagsetapper och vikt på packning Långcykling 5
johannab92 Uppsala - Västkusten på cykel i sommar Långcykling 5
spillevink Cykel på tåg Långcykling 40
Christian1 Era bästa tips på leder/vägar för ca 1 veckas cykelsemester Långcykling 13
olaab Att dricka på långtur? Långcykling 33
Sopel22 Cykeltur på bohuslänska kusten, tips på väg? Långcykling 2
Lea262 Upplev naturen mellan Malmö och Mörlunda på cykel Långcykling 0
Viljan82 Tips på familjevänlig helgtur Långcykling 0
Christian1 Tips på fin cykeltur i Toblach-området? Långcykling 3
Fröllan På två hjul i Europa. Långcykling 3
snufflan Långcykling i vinter, tips på resmål Långcykling 5
rullians På cykel till Frankrike+ Långcykling 0
Fröllan På cykel till Wien Långcykling 10
ElinB85 Cykla på Irland Långcykling 2
Thunder91 Göteborg till Jotunheimen på cykel Långcykling 3
Moga Cykla på Färöarna? Långcykling 9
mThureson lowrider på racer Långcykling 11
thezood Tälta på Kattegattleden Långcykling 4
Christian1 Cykla på Gotland...önskar tips.. Långcykling 23
Sam Borombon Bosnien på två hjul Långcykling 6
Henrik.nu Vilken storlek på Surly LHT Långcykling 10
eversmando Fotografisk expedition på 2 hjul mot Kina! (2015) Långcykling 1
Rickard_L Cykla på Kuba Långcykling 3
HasseQ Bike-bilder på Flickr ... ! Långcykling 3
Minette förslag på cykel Långcykling 7
KoreaStyle Funderar på Tallinn - Riga Långcykling 10
Jepono Cykel på tåg i Europa? Långcykling 1
SeekOut Tips på cykelrutt genom frankrike och spanien Långcykling 6
Erkabubben Tips på bra lås för långfärdscykling Långcykling 19
Erkabubben Tips på hållbart stöd för touringcykel Långcykling 17
thureb Bromsljus på cykel Långcykling 29
monnes Norge, Sverige, Finland. tips på rutt! Långcykling 1
thureb Cykelprylar på Lidl denna vecka Långcykling 1
Henrik.nu "Lowrider" på dämpad framgaffel? Långcykling 21
M_gnus Sällskap på Tour De Europa 2014? Långcykling 4
Ekmannen Bygga cykel - storlek på ram? Långcykling 15
fredl När börja träna valpen på cykeltur (i kärra)? Långcykling 7
musse592 Vad lagar ni på stormköket? Långcykling 13
Hinas Tips på vägar mellan Amsterdam - Milano Långcykling 0
notaraver Behöver tips på en bra cykel för alla sorters väder och vägar Långcykling 5
basti Tips på rutt till Yellowstone! Långcykling 11
kafsh Storlek på Vaude aqua? Långcykling 4

Liknande trådar