Färgen fattas!

Håller inte med!

Jag håller faktiskt inte med om att förstasidan saknar färg. Snarare är de svartvita bilderna riktigt snygga i min mening, speciellt den topografiska kartan. Dessutom går de svartvita bilderna snabbt att ladda.
Jag tycker att Utsidan, tvärt emot många andra färgfyllda sidor, pekar på det som är viktigt och inte lurar ögat att lockas till förgstarka bilder.
Alltså: Lägg inte till en massa färg bara för färgens skull, det blir bara kladdigt och svårt att se var den viktiga informationen finns. Jag tror att utsidans seriösa och snygga layout är en bidragande orsak till att så många valt att bli medlemmar den senaste tiden.

vilosam

Snygg layout, väl valda färger, dom dinns där utan att vara dominerande!
De svartvita bilderna är effektfulla och ger associationer till de uteäventyr man har varit med om.
Fortsätt i denna stilen!

Håller med om att det är tämligen kalla färger i den nya designen. Men om man ska sitta och läsa en längre tid är detta ganska skönt, jfr med de färgglada annonserna ute till höger som stjäl min uppmärksamhet lite då och då (vilket också är deras syfte). Det som jag tycker kan vara lite svårt att se är den gråa rutan med medlemsinfo, kontrasten är lite dålig.

På det stora hela är den nya designen klart bättre.

Färg eller inte, det är frågan!

Det är väldigt intressant att följa den här diskussionen. Speciellt eftersom båda åsikterna har ungefär lika många anhängare. (Sammalagt i denna tråd och i den tidigare tråden "Färglöst").

/JOHAN

clindh

Forumvärd
Tack för alla synpunkter

Onekligen en intressant diskussion, smaken är onekligen delad. Och jättekul att så många bryr sig och tycker till, skickar konstruktiva förslag och så. Vi läser och tar åt oss allt, men hinner inte alltid med att svara personligt.

Vi själva tycker väl också att speciellt förstasidan är aningen för grå, så något färgelement tex en duplexfärg på bilderna eller dylikt lägger vi nog till framöver. Bra kommentar det där med kontrasten på användarrutan i forum, sådant är viktigt och vi skall kika på det.

När andan faller på kanske vi får ta och implementera sk "skins", personliga utseenden på Utsidan :)

Det är inte så svårt. Här är ett exempel för gamla "uranvändare" som inte gillar förändringar :)
http://www.utsidan.se/recensioner/visaobj.asp?ID=317&__style=simple

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg