crazy; sa:
Mitt är grönt och det valdes på grund av att jag inte vill synas. Det minskar stöldrisken och för att länsman hittar en om man tjuvfiskar. Nästan alla kläder jag har är i grönt. Man blir mer svårupptäckt för djur vilket ökar chansen att se ovanliga djur. Själv så ogillar jag grälla färger. Sen att det skulle vara så fruktansvårt svårt att se är ju bullshit. Ofta ser man tältet på fler km avstånd om man vet var det är.
Nja, bullshit är det inte alls. Naturligtvis är det inte så att man tvingas sova på en sten 10 m från tältet bara för att man inte hittar det gröna fanskapet, men det är absurt att påstå att man inte ser ett rött tält bättre. Och därav följer ofrånkomligen att det finns vissa tillfällen när man ser ett rött tält, men överhuvud taget inte ett grönt. Detta var just poängen. Sista fjällturen i somras hade jag gärna sluppit ett grönt tält, eftersom jag flera gånger ville se var jag bodde relativt terrängen.
Stöldrisk däremot.. är det inte bullshit att folk snor hela tältet på fjället? Du säger ju emot dig själv lite när du säger att gröna tält är bättre då de inte syns lika bra, för att till slut konstatera att osynligheten bara är "bullshit"! Starkt jobbat!
Själv kan jag tänka mig att rött är trevligt när det regnar men mindre trevligt på morgonen när solen skiner.
Jag håller med. Nackdelen med ett rött tält vore ironiskt nog färgen.
MvH