Fältreparationer

På en vinterfärd i sarek knäckte min turkamrat ramen på sin Alaska ryggsäck.

Med hjälp av en bit renhorn som vi hade turen att hitta så "spjälade" vi brottet och turen kunde fortsätta som beräknat.

Happy End!

Uffe
När jag slet loss ena bärremmen på min Bergans (som skulle tåla 60kg packvikt, -my ass...) så gick den hjälpligt att remma fast mot den interna ramen m h a en vanlig spännrem (sån man normalt spänner fast liggunderlag etc med). De remmarna har öht många användningsområden, har remmat fast trugan på en turskidstav ett par ggr också.

Ö h t är det mesta som är långt och kan knytas (rem, snöre, fiskelina, tråd) bra att ha. Att sy ihop en jacka/tält/säck är ofta betydligt hållbarare än att tejpa.

Yeah right!

LK70 klarar lätt 60kg, det vet jag.. den väger dessutom runt 1,7kg o kostar 50spänn.. måste va världens bästa rygga!

Och världens bästa kniv kostar 25 pix på ÖB! *ler*

1.7 kg för en LK 70, näe nu tror jag inte riktigt att det stämmer. Eller fanns det en "special FJS edition" i silnylon,kanske?

Uffe

LK70 klarar lätt 60kg, det vet jag.. den väger dessutom runt 1,7kg o kostar 50spänn.. måste va världens bästa rygga!

Var katten hittar du den för 50 spänn? 1.7 kilo? Har du bytt ram mot en i titan eller? Jag vet iofs inte, då jag av principiella skäl aldrig skulle få för mig att väga min utrustning, men det låter lite lite.. Kolla mitt galleri för en bild på en 70 LK i slutet på en tur i salta-keb-abisko stråket..

Liquisole följer med i väskan
2 meter snöre till skosnöre, tvättlina, mm
Slvertejp mm. är redan nämnd

/Ulf

för er som inte såg nyansen av ironi i mitt inlägg om LK70.. det var ett ironiskt inlägg, jag hatade LK70, den blev inte bättre när man spännde på två pansarskott o en jävla stridsvangsmina eller patrullbåten.. ^_-

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg