Jag har idag ett Optimus Terra Weekend HE-set med en Crux lite-brännare. Det smidig med den lösningen är att man får in både brännaren och gasflaskan i grytorna när dom är ihoppackade. Skulle dock vilja gå över till en fristående brännare/spindelkök av olika anledningar. Är det någon som vet om något litet kök som skulle kunna få plats ovanför gasflaskan i grytorna, eller är det bara att ge upp tanken? Cruxen går ju utan problem in och det finns lite utrymme över. Problemet är nog snarare att köken ihopfällda blir längre än grytans diameter som är strax större än en 230g-gasflaska.
Har sneglat lite åt Primus Express Spider. Det är det minsta köket jag har sett. Men svårt att avgöra om det skulle få plats från bilder och specen.
Vad tror ni? Kan det funka eller ska jag svälja stoltheten och förvara brännaren utanför grytan?
Har sneglat lite åt Primus Express Spider. Det är det minsta köket jag har sett. Men svårt att avgöra om det skulle få plats från bilder och specen.
Vad tror ni? Kan det funka eller ska jag svälja stoltheten och förvara brännaren utanför grytan?