Få bort gelén

Om jag mot förmodan BURIT en så tung konserv så skall jag definitivt också ha ALL energi. Man kan ju inte kasta bort det mest energitäta i hela burken. Har du i skinkan (Med gele) i en gryta så smälter skyn och fettet ihop med såsen.

Bon apetit.
anders

Vad många bra tips! (förutom att äta upp gelén då, usch så äckligt)
Jag tror att jag ska testa att helt enkelt koka upp en kastrull vatten och lägga i den ett tag och se om gelén smälter, det tyckte jag lät som det smartaste tipset.

Vad mycket ni vet allihopa förresten, det är ju helt suveränt! Tack!

?

Nu undrar jag hur ni gör för att få bort gelén från Tulip Picnicbog när ni är ute och vandrar? Hemma brukar jag bara hålla den under varmvattenkranen så rinner gelén av på några ögonblick. Men hur gör man när man är ute och vandrar? Den är ju inte säskilt aptitilig och den är ju svår att skrapa av med kniven.

Den smakar nog inte så äckligt när du är superhungrig (i-landsproblem) , annars får du väl skippa skinkan och med något annat.

Godaste bort!

Ta inte bort gelèn, det är ju den som är god jue. Men den blir rinnig om man inte har den kyld så den får du lätt bort, häll av bara. ..synd....

Ehh, har man släpat ut fanskapet i busken, kan man inte hitta ett recept där man använder hela konserven? Kastar du bort gelen bakom "snedtaket vid sjön" ed lockar du bara dit myror mm till de som kommer efter dig.

Varför inte köra saltabiten(mosas) och pulvermos, då får du ju lappskojs, detta utan att behöva kasta något...

Liknande trådar

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg