Extrema Ratio

Hej på er!
har för ett tag sen hittat dessa riktigt balla knivar, gillar dom
Skarpt.
Vad tycker ni om dom?
N690 stålet är väll ett väldigt bra stål?
Har beställt en BF2 istället för en f1 med svart blad.

Trevlig helg!

-alex
 
För mig är kniven ett skärverktyg. Om jag vill bända upp en dörr så använder jag en kofot. Helt klart är att många knivföretag känner av den amerikanska marknaden där överbyggda och klumpiga knivar är av det dominerande slaget.

~Paul~
 
Det finns väl få knivmarknader som är så översvämmade med mindre väl brukbara knivar än den på andra sidan pölen.
Men i takt med att media och inte praktisk funktion styr så kommer sannorlikt trenden att hålla i sig.
Det är väl en utveckling styrd av snack istället för bruk. YMMV
 
Jag måste också instämma här. F1:an vinner ju med hästlängder så här lite a priori.
MEN, inte för mycket ont om Hibbens gamla alster, för ni måste erkänna att det var sådan skapelser som fick det att kittlas så där lite gött i magen när man var påg!

/M
 
Det var en knivs grad av "ballhet" som jag tänkte stod i omvänd proportionalitet mot användbarheten.

En Cold steel master whatever ser ju dock användbar ut (om man behöver en yxa eller machete men har varken eller med sig) samtidigt som den ser ut som någon en tuffing skulle välja att ha med sig på sitt äventyr. Sen att en sådan precis som ramboknivarna nog inte är något vidare att tälja eller skära med är en annan sak :)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
hsp Extrema prishöjningar på friluftsvaror Utrustning allmänt 5

Liknande trådar