Extrabrännare

Av bra saker ( kvalitet ) kommer det alltid kopior, som är billigare.
Som 9 fall av 10 är sämre än originalet.
Som är billigare på grund av en förenklad konstruktion.

Min personliga erfarenhet är att det lönar sig att köpa originalet.
I synnerhet när det gäller produkter som direkt eller indirekt kan vara skadliga för hälsan.

Grus kan jag tänka mej köpa som kopia.

Då blir det ju väldigt intressant. Dumt av Biltema att inte skylta med att det är 4 flaskor för det priset på sin hemsida. Jag läste inte 4 st i ditt inlägg förut, antingen har du ändrat inlägget eller så har jag varit ouppmärksam. Tack iaf

Däremot blir jag orolig över detta. Ska förvisso använda det utomhus men ändå. http://rib.msb.se/Filer/pdf\26450.pdf

De vanligaste för friluftsbruk i Sverige har skruvgänga, så en dylik olycka bör inte kunna inträffa utan att man först gör våld på gängorna. Sen finns det en packning som tätar mellan anslutningen och bränsleröret som man bör kolla. Har aldrig varit med om att den har fallerat men better safe than sorry...

//J

Blev ett Omnilite Ti för de som inte läser den andra tråden. Kändes bäst utifrån förutsättningen att jag vill kunna laga mat året runt.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg