Hejsan,
Jag är på väg att införskaffa mig en ny turutrustning för riktiga lång turer > 1 mån.
Jag vet att ämnet har disskuterats i många trådar sedan tidigare vad som är bra skidor mm.
Fast jag skulle verkligen vilja ha hjälp av med detta valet för att få det så optimalt för mig som möjligt när jag väl är ute på riktig långtur. (Så jag vet om jag har tänkt rätt om inte gjort någon tanke vurpa)
Jag är ute efter:
- Skida
- Stavar
- Bindning
- Känga/pjäxa
Pulka är även det välkommet på bra förslag.
Framför allt ska det vara av expeditionsklass och klara stora på frestningar.
Tänk polarskidning. (kommande plan). Mer för flacken än utföregenskaper.
Vore trevligt med en bra kreativ disskution där man kan disskutera varför man ska välja det ena framför det andra.
Jag är på väg att införskaffa mig en ny turutrustning för riktiga lång turer > 1 mån.
Jag vet att ämnet har disskuterats i många trådar sedan tidigare vad som är bra skidor mm.
Fast jag skulle verkligen vilja ha hjälp av med detta valet för att få det så optimalt för mig som möjligt när jag väl är ute på riktig långtur. (Så jag vet om jag har tänkt rätt om inte gjort någon tanke vurpa)
Jag är ute efter:
- Skida
- Stavar
- Bindning
- Känga/pjäxa
Pulka är även det välkommet på bra förslag.
Framför allt ska det vara av expeditionsklass och klara stora på frestningar.
Tänk polarskidning. (kommande plan). Mer för flacken än utföregenskaper.
Vore trevligt med en bra kreativ disskution där man kan disskutera varför man ska välja det ena framför det andra.