Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Kör på Accomplice -6 C 850 cuin dun och 20D yttertyg. Som liggunderlag använder vi dock två stycken Thermarest NeoAir Xlite. Vi är mycket nöjda, det enda som tagit ett tag att få rätt på är remmar som håller ihop de två liggunderlagen och undvika springa mellan. Vi tyckte att de medföljande remmarna för att hålla ihop liggunderlagen var för klena. Köpte då Sea-to-summits remmar, men även dessa var för klena.
Trdje gången gillt så blev det Thermarests remmar, har dock bara provat dem på en tur än så länge, men det ser lovande ut så här långt.
Jag frågade Exped vad skillnaden är för 2017, då vikten är något högre på 2017 modellen, fick detta som svar:
The weight of the 2017 version is slightly heavier due to the non slip Gripskin coating, and also because the newer version has seperate inflation and deflation valves (previous version had combination valves), so deflation is significantly easier.
Prova från England eller Tyskland. Hittade en här t.ex. Men går man in från Idealo (Tysk prisjämförelsesajt, typ som Prisjakt i Sverige) så verkar priset bli lite billigare.
Prova från England eller Tyskland. Hittade en här t.ex. Men går man in från Idealo (Tysk prisjämförelsesajt, typ som Prisjakt i Sverige) så verkar priset bli lite billigare.
Har du handlat därifrån tidigare? Känner inte igen den butiken, men såg den också när jag googlade... tycker det verkar skumt att den är slut överallt!
Har aldrig handlat från just den, men har handlat från flertalet tyska och brittiska webbhandlare. Har aldrig varit några problem. Dessutom är du skyddad av tysk konsumentlagstiftning som många anser starkare än den svenska.
Det tog lite tid men nu har jag äntligen testat Synmat HL Duo LW och måste säga att jag är mycket nöjd. Den passar dessutom perfekt in i Fjällräven Abisko View 2 tältet