Hej jag har lite funderingar på liggunderlag
Det jag har nu är ett exped sim 3,8 M väger 740 gram
jag tycker det jag har nu är lite tunt för att sova bra på
och så behöver jag ändå ett till så min dotter kan låna det ena ibland bara.
har kollat på Exped AirMat Lite Plus 5 M 550 gram
och på ett exped sim comfort 5 M 850gram
vad tror ni kommer man sova bättre på det i luft än det jag har nu så är ju det smidigare att bära med sig,
eller blir dom som att sova på vanlig luftmadrass så känns det comfort 5 m mer lockande ändå
märker man äns någon skillnad på 3,8 och 5 m jusst liggunderlag är lite tråkigt att lägga pengar på,
skulle ju klara mig kanske att ha det jag har nu om jag ska bära iväg det en natt och kanske ha ett tyngre i tältet med.
men 3,8 och 5 väger ju nästan lika mkt eg skulle jag haft 5m och sen något ännu tjockare men vill nog inte lägga så mkt,
mvh
Det jag har nu är ett exped sim 3,8 M väger 740 gram
jag tycker det jag har nu är lite tunt för att sova bra på
och så behöver jag ändå ett till så min dotter kan låna det ena ibland bara.
har kollat på Exped AirMat Lite Plus 5 M 550 gram
och på ett exped sim comfort 5 M 850gram
vad tror ni kommer man sova bättre på det i luft än det jag har nu så är ju det smidigare att bära med sig,
eller blir dom som att sova på vanlig luftmadrass så känns det comfort 5 m mer lockande ändå
märker man äns någon skillnad på 3,8 och 5 m jusst liggunderlag är lite tråkigt att lägga pengar på,
skulle ju klara mig kanske att ha det jag har nu om jag ska bära iväg det en natt och kanske ha ett tyngre i tältet med.
men 3,8 och 5 väger ju nästan lika mkt eg skulle jag haft 5m och sen något ännu tjockare men vill nog inte lägga så mkt,
mvh