Expansys.com bra?

Hejsan,

har blivit väldigt sugen på en Garmin GPS V.
Funderar på att ev. handla via http://www.expansys.com.

Vill gärna ha åsikter angående:
o Leverantören
o Garantier
o Tull
o Annat som du vill dela med dej av... :)

Mvh Olle

expansys?

Köpte GPS i veckan från http://www.globalpositioningsystems.co.uk/ och det funkade bra. Beställde på onsdagskvällen och GPS:en kom på måndagen efter.

Angående Expansys så är jag lite frågande, har sett kommentarer om att det funkat bra men jag är frågande. Jag skickade några frågor till för två veckor sen och har fortfarande inte fått svar, skickade både till England och USA. Tyvärr är ju det ett dåligt tecken.

Skickade samma frågor till globalpositioningsystems och fick svar samma dag. Hänvisar man dessutom till en leverantör med lägre pris så kunde dom erbjuda samma låga pris.

Grusbus; sa:
Vill gärna ha åsikter angående:
o Leverantören
o Garantier
o Tull
o Annat som du vill dela med dej av... :)

Du har ett års garanti. Om Du köper den i sverige (via Sportmanship) har Du tre års garanti, men det är ju en enorm prisskillnad. Tull behöver Du inte betala, bara moms (TAX) och ev frakt.

Svensk manual tror jag att Du kan köpa från Sportmanship, men till hutlöst pris.
/Leif

svlcm; sa:
Svensk manual tror jag att Du kan köpa från Sportmanship, men till hutlöst pris.
Att Sportmanship väljer att ta bra betalt för den svenska handboken anser jag inte på något sätt vara hutlöst. Varför skulle de sälja något billigt till dem som väljer att inte gynna deras officiella import? Den är helt enkelt en av de saker man väljer att avstå ifrån när man köper från ett annat land. Den svenska boken håller acceptabel kvalitet, men absolut inte mer så det är ingen stor uppoffring. Själv använder jag hellre den engelska manualen.

Beställde en Vistas från Expansys för 2 månader sedan och har inte sett den än. Haft ett antal mail-kontakter med dom och man anger leveransproblem från USA som anledning.

Re: Best. från www.g22s.co.uk

Grusbus; sa:
Beställde från http://www.globalpositioningsystems.co.uk/.
Hoppas jag har samma flyt i beställningen
som tipsaren ovan.

Hejsan,

ville bara tala om att jag INTE har haft
samma flyt i beställningen som andra...

De är snabba att svara. MEN när jag beställde
fanns den, enligt deras hemsida, i lager.
Fick orderbekräftelse och därefter snabbt en
dementi om leveranstiden. Skulle dröja ett par,
tre dagar extra. En vecka efter frågade jag
om enheten var på väg men det var den inte.
Fick svaret att de förväntade sej leverans
under dagen. Frågade igen efter några dagar
och fick då svaret att de förväntar sej
leverans i slutet av veckan... 5-7 dagars
leveranstid därutöver gör att jag börjar
undra om jag hinner få den innan semestern
är slut.

Pratade men en bekant och enligt honom
är det förmodligen Garmin som strular.
Han hade mycket dåliga leveranstidserfarenheter
när det gällde tillbehör. Rörde sej om månader
i väntetid.

Mvh Olle

Garmin Europe

Olle, det kanske är på sin plats att maila till Garmin Europe och fråga dem om det är leveransproblem.
Adressen är sales.europe@garmin.com
/Leif

synd

Synd att det strular så, verkar dock som att det är Garmin kankse som är problemet. Jag beställde en Magellan och fick den enligt ovanstående beskrivning (mindre än en vecka).

Hoppas det löser sig.

Leverantör

Avbeställde från England och valde en, något men inte så mycket, dyrare leverantör i Sverige. (Ett antal telefonsamtal lönade sej.) Fick samtliga kartor och tre års garanti så ur den synvinkeln blev prisskillnaden ännu mindre. Hur som helst - Helnöjd!
Bidrog klart till en utsökt 185 mila norgetur på MC.
/Olle

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg