Ett tokigt projekt eller inte.

9 mil på 4 dagar, då är du väldigt vältränad för det bör ju ha varit många och långa uppstigningar.
Vad vägde ryggsäcken med packning?
 
9 mil på 4 dagar, då är du väldigt vältränad för det bör ju ha varit många och långa uppstigningar.
Vad vägde ryggsäcken med packning?
Ibland tror jag att det är mer stönighet än att vara vältränad, men i hyfsad form är jag. Ryggsäck med packning var ca 12 kilo. Det var en del uppstigningar, den första backen är 2,5 km lång och når till Vasaloppets högsta punkt på 520 möh.
 
Var det fint att vandra där då? Och vad för typ av terräng/underlag är det?
Det finns en del fint att se efter vägen., men mest var det skog. Det är varierat underlag ibland gick jag på skogsstigar, grusvägar, asfalt, träspångar och en del i Vasaloppsspåret.
 
Stötte du på såna som jag stötte på när jag vandrade Kungsleden för många år sedan; vandrare som var klädda med jeans och gymnastikskor?
Man bara gapar och undrar hur såna tänker.
 
Stötte du på såna som jag stötte på när jag vandrade Kungsleden för många år sedan; vandrare som var klädda med jeans och gymnastikskor?
Man bara gapar och undrar hur såna tänker.
Jag träffade på en grupp med tyskar i en stuga, och de hade b.la, en gitarr med sig. Och då tänkte jag hur gick tankegången när man tar med sig en gitarr på vandring.
 
  • Gilla
Reactions: MrP
Jag träffade på en grupp med tyskar i en stuga, och de hade b.la, en gitarr med sig. Och då tänkte jag hur gick tankegången när man tar med sig en gitarr på vandring.

Alla har inte ambitionen att vandra lika långt på lika kort tid... om vägen är vacker behöver man inte veta vart den leder och då kan man gå långsamt med mer packning som man kan njuta av när man slår läger.

Om vi börjar dömma ut andras sätt att vandra eller vara börjar vi nog bli lite naiva och smalspåriga...
 
Om vi börjar dömma ut andras sätt att vandra eller vara börjar vi nog bli lite naiva och smalspåriga...
Vi lever väl i ett fritt land där man får ha åsikter?
Om det är dömande eller inte har ingen betydelse för folk gör som dom vill och folk har åsikter om det oavsett.
 
Stötte du på såna som jag stötte på när jag vandrade Kungsleden för många år sedan; vandrare som var klädda med jeans och gymnastikskor?
Såvitt jag kommer ihåg var jeans (och gummistövlar) ganska vanliga när jag började gå i fjällen i mitten på 80-talet. Jeans var "arbetskläder", tåliga och lämpade för friluftsliv. (Regnkläder i galon).
 

Liknande trådar

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg