att lära sig leva i skogen så man klarar sig robotar tar över världen. Det har jag sett ska hända i filmer och serier. I en film så visar de hur man överlever om det kommer rovdjur till jorden. Arnold var det som spelade överlevare i den filmen.

Var kan man få tag på ett sånt där chip, jag skulle vilja ha högre lön!

Ursäkta, men jag har tråkigt (läser uppsats om event marketing)
// Mattias

Ett chip här eller där är väl inget bekymmer, jag är mer oroad över den personen som skrev i en trâd att han tränade överlevnad för att stâ mot zoombierna när dom kommer.

Hundar, hästar, katter och bilar är ju redan ofta chippade, sâ vi stâr väl pâ tur :)
Vart är världen pâ väg? Arnold kom tillbaka, allt är förlâtet!
 
för att stâ mot zoombierna kommer hur jävla dumt var inte det där.
Vet du hur läskigt det är att vara ensam i skogen en mörk natt med en massa zombisar som lurar på en.
Då är jag hellre hemma hos mamma.
 
Enligt de dokumentärfilmer jag sett om zombier så dras de till platser där det finns människor. Alltså är långt borta från städer önskvärt. Och eftersom zombies troligtvis smittar via virus bör man ha större chans att finna överlevare ute i de isolerade landsbygderna.

Själv skulle jag satsa på att bygga ett fort i en tegelbyggnad med flera våningar, mur igen allt på bottenvåningen med tegel och se till att det fanns en zombiesäker väg in/ut. Tror nämligen inte jag skulle klara mig så länge i skogen som tills att zombierna försvann.
 
Enligt de dokumentärfilmer jag sett om zombier så dras de till platser där det finns människor. Alltså är långt borta från städer önskvärt. Och eftersom zombies troligtvis smittar via virus bör man ha större chans att finna överlevare ute i de isolerade landsbygderna.

Själv skulle jag satsa på att bygga ett fort i en tegelbyggnad med flera våningar, mur igen allt på bottenvåningen med tegel och se till att det fanns en zombiesäker väg in/ut. Tror nämligen inte jag skulle klara mig så länge i skogen som tills att zombierna försvann.

åh fan förlåt jag vet inte så mycket om just zombisar. Låter ju rimligt att de vill bita någon och just någon finns det gott om i stan.


Kanske finns det plats för mig också där ute?
 
hej, man är ute i skogen och överlever, och då är det 2 frågor jag skulle vilja ha svar på

frågorna:
Torka sig i rumpan med i skogen vid sommar vintertider, grön mossa?
istället för Shampo/tvål, bara vatten?


hur länge man är ute är i skogen, nått år

tack på förhand! / G

Hur går det egentligen Gabriel? Nu är det 1 och ett halvt år sen du bad oss kommentera din 'överlevnadsutrustning' från addnature och recon, en något mindre tid sen du bad folk rekommendera filmer och serier, ett år sen du ville ha tips om syslöjd, träslöjd och den rätt kontraproduktiva fällfångsten, 10 månader sen du ville veta hur man förvarar mat och vilken gryta från globetrotter.de som var bäst för nån som ville överleva i skogen i några år, 8 månader sen du ville veta vilka handskar och skor som var bäst för nån som ville leva i åratal utanför civilisationen. Hur har det gått? Kan du inte avslöja var du ska vara där du får jaga (med fällor bla.) och fiska så du klara dig, det var nån släktings mark, eller hur var det? Hur går det med vapnena som du har utan att inneha jakträtt? Antar att det är sportskyttevapen då?

När ska du ge dig ut hade du tänkt? Eftersom du hade tänkt någon rörlig form av liv så är väl inte tarp helt fel, så slipper du slösa onödiga kalorier på att bygga skärmskydd varje natt?
 
Hur går det egentligen Gabriel? Nu är det 1 och ett halvt år sen du bad oss kommentera din 'överlevnadsutrustning' från addnature och recon, en något mindre tid sen du bad folk rekommendera filmer och serier, ett år sen du ville ha tips om syslöjd, träslöjd och den rätt kontraproduktiva fällfångsten, 10 månader sen du ville veta hur man förvarar mat och vilken gryta från globetrotter.de som var bäst för nån som ville överleva i skogen i några år, 8 månader sen du ville veta vilka handskar och skor som var bäst för nån som ville leva i åratal utanför civilisationen. Hur har det gått? Kan du inte avslöja var du ska vara där du får jaga (med fällor bla.) och fiska så du klara dig, det var nån släktings mark, eller hur var det? Hur går det med vapnena som du har utan att inneha jakträtt? Antar att det är sportskyttevapen då?

När ska du ge dig ut hade du tänkt? Eftersom du hade tänkt någon rörlig form av liv så är väl inte tarp helt fel, så slipper du slösa onödiga kalorier på att bygga skärmskydd varje natt?

hej gro det var länge sen,det går framåt gör det, läser/övar då och då på nya överlevnadstekniker, och som sagt tidigare så blir det nu till sommaren att vara ute längre än några timmar som jag just nu är, och istället spändera mer tid i skogen, övernatta.
öva nya tekniker samt de jag kan så att jag till nästa gång kan pusha mig längre än tidigare och övernatta mer nätter

Kan du inte avslöja var du ska vara där du får jaga (med fällor bla.) och fiska så du klara dig, det var nån släktings mark, eller hur var det?
tänker tyvärr inte avslöja vart jag kommer befinna mig, men kan säga att det är en släkting till mig som äger marken, fällor det får inte användas om det inte är en riktig överlevnadssitvation och det kommer det troligtvis inte att vara så det blir att försöka få tag på annan föda

Hur går det med vapnena som du har utan att inneha jakträtt? jag har inget vapen, men skapa fällor kan jag men det är inte tillåtet

Eftersom du hade tänkt någon rörlig form av liv så är väl inte tarp helt fel, så slipper du slösa onödiga kalorier på att bygga skärmskydd varje natt? tycker det är bekvämare att ha ett läger jag byger själv, varmare och mer rejält byggt och så slipper man ljudet från plasten när det regnar
blir nog troligtvis att inte flytta mig så mycket så det blir nog bättre om man bygger istället

det jag skrev tidigare detta: "Men ditt mål är ett är i naturen med ett rörligt läger: stämmer"
det kan bli att jag flyttar mig någon gång ibland en liten bit bort om jag inte just trivs vid det stället jag är på så svaret på den frågan är både ja och nej
 
Senast ändrad:
En fundering...
Efter något år ensam ute i överlevnadsskogen så kan man behöva skaffa lite ny utrustning eller information om vad som händer i samhället. Ser man då ut som Robinsin Crusoe så kommer anderoiderna garanterat se att man försöker komma undan chipet.
Förutom att överleva måste du lära dig att smälta in, att som fantomen kunna gå på gatan som en vanlig man.
Ett tips är att redan nu börja träna på att utge dig för att vara en vanlig friluftsmänniska.
Använd tält och ryggsäck och var ute med andra friluftsmänniskor så att du lär dig snacket.
Gå med i friluftsfrämjandet och lär dig hur de gör men avslöja inte ditt verkliga syfte. Någon av dem kanske redan har chip...
 
Enligt de dokumentärfilmer jag sett om zombier så dras de till platser där det finns människor. Alltså är långt borta från städer önskvärt. Och eftersom zombies troligtvis smittar via virus bör man ha större chans att finna överlevare ute i de isolerade landsbygderna.

Själv skulle jag satsa på att bygga ett fort i en tegelbyggnad med flera våningar, mur igen allt på bottenvåningen med tegel och se till att det fanns en zombiesäker väg in/ut. Tror nämligen inte jag skulle klara mig så länge i skogen som tills att zombierna försvann.

Tegelbyggnad med ingång en bit upp. Det finns ju redan.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kärnan
Tyvärr ligger den ju lite väl nära befolkningscentra :)
 
Jag har också läst nästan alla överlevnadsböcker som finns och sett varenda avsnitt av Ray Mears. Jag har högvis med pryttlar, över trettio olika Fällknivenknivisar och ett helt skåp fullt med stormkök i olika varianter. Jag fixar att "överleva" i naturen om det är fint väder, gångavstånd till bilen och jag har med mig maten ut i skogen. Så är det med det. Jag skulle dock aldrig fixa att rensa en snarad hare

Om du planerar ett liv långt från triffider, zombisar och rfid-chip, då är det bättre att köpa en liten stuga mitt ute i ingenstans. Börja sedan att samla ved.
 
J
Om du planerar ett liv långt från triffider, zombisar och rfid-chip, då är det bättre att köpa en liten stuga mitt ute i ingenstans. Börja sedan att samla ved.

Om jag verkligen verkligen skulle vilja fly från allt vet jag det ideala stället: Centralsibiriska låglandet belägen mellan Uralbergen och flodej Jenisej. Stället är stort som Europa. De enda stora städerna är Omsk och Novosibirsk nära områdets södra gräns. Där finns mest skog, varav mycket orörd gammelgranskog och mycket våtmarker. Enda nackdelen är de smällkalla vintrarna. Och du lär vara trygg för zombie-virus också.

Är du riktigt hard-core flyttar du öster om Jenisej till höglandet i stället. Det är en plats för män med hår på ryggen.
 

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg